۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۴۶
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85361388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادمان‌های شهدا بستری برای تبیین رشادت‌های دوران دفاع مقدس است 

ارومیه - ایرنا - فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: یادمان‌های شهدا بستری برای تبیین رشادت‌های رقم خورده در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان و شهیدان است.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدحسین رجبی» شامگاه یکشنبه با حضور در منزل شهید سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا افزود: حفظ نقاط یادمانی دفاع مقدس در راستای ماندگاری و انتقال فرهنگ دفاع مقدس ضروریست.

وی بیان کرد: پادگان شهید کاوه در مهاباد در دوران دفاع مقدس محل استقرار لشکر ویژه شهدا بوده که امروز به یکی از نقاط یادمانی در این شهر تبدیل شده است.

سردار رجبی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید کاوه اضافه کرد: خدمت به مردم یکی از عرصه‌های تداوم راه شهیدان است.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی ادامه داد: جهت آشنایی هرچه بیشتر جوانان و زائران کربلاهای ایران با حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان لشکر ویژه شهدا به خصوص فرمانده دلاور آن، پادگان شهید کاوه که به نام معیادگاه عاشقان کاوه نامگذاری شده در تابستان ۱۴۰۳ به‌عنوان کانون اصلی راهیان نور سپاه در شمالغرب کشور افتتاح خواهد شد.

سردار رجبی اظهار کرد: بهره‌برداری از پادگان شهید کاوه در اولویت برنامه‌های فرهنگی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی است.

به گزارش ایرنا محمود کاوه اول خرداد سال ۱۳۴۰ در محله ضد، یکی از محله‌های قدیمی و نسبتا نزدیک به حرم مطهر در مشهد متولد شد. بعد ازطی دوران ابتدایی با علاقه و حمایت پدر که از کسبه مذهبی مشهد بود، وارد حوزه علمیه شد و راهنمایی و دبیرستانش را نیز به صورت همزمان ادامه داد.

محمود کاوه در جریانات انقلاب فعال بود وی جوانی بانشاط و فعال و مذهبی که با شروع جریانات انقلاب در محافل درسی مسجد جوادالائمه (ع) و امام حسن مجتبی (ع) که در آن زمان از مراکز تجمع نیروهای مبارز بود، و پای درس آیت‌الله خامنه‌ای می‌نشست.

کاوه پس از انقلاب به سپاه پاسداران مشهد پیوست .

آزادسازی سد بوکان و جاده ‌٤٧ کیلومتری آن، آزادسازی جاده شاهیندژ به تکاب، آزادسازی محور استراتژیک پیرانشهر به سردشت که به عنوان مرکزیت و نقطه ثقل عناصر منافقین به شمار می‌آمد و فتح ارتفاعات مهم مرزی منطقه «آلواتان» و آزادسازی زندان «دوله‌تو» و کشته شدن بیش از ‌٧٥٠ نفر از این عناصر از جمله نبردهای تهاجمی‌ای بود که توسط محمود کاوه و همرزمانش در تیپ ویژه شهدا طرح‌ریزی شده و به اجرا گذاشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha