کنسرت موسیقی خراباتیان شمس در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - کنسرت موسیقی خراباتیان شمس با حضور داود آزاد از فعالان موسیقی اصیل ایرانی روز پنجم بهمن ماه در مجتمع فدک شهر اردبیل برگزار می‌‍شود.

مدیر روابط عمومی این رویداد فرهنگی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کنسرت همزمان با میلاد حضرت علی بن ابیطالب (ع) و روز پدر در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و با همراهی گروه دف نوازان برگزار خواهد شد.

فرزاد ابراهیم خلیلی افزود: در این کنسرت داود آزاد به عنوان آهنگساز و خواننده، حامد علیپور به عنوان سرپرست این گروه به همراه محمد نقوی(با ساز نی)، نیما رضایی‌فرد (با ساز عود) ، پیمان اسحاقی (با ساز کمانچه) ، علیرضا ولی پور (با ساز تنبک) و با هنرنمایی دف نوازان حیران شامل نیما سراج، فرزاد خلیلی، امین امن‌اللهی، سلنا پورسعید، فریبا حسین پور، پویا زادمهر، الهه باقری و آیسل فرامرزی به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی بیان کرد: این کنسرت روز پنجم بهمن ماه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن فدک اردبیل اجرا می‌شود.

مدیر روابط عمومی این رویداد فرهنگی همچنین گفت: علاقه‌مندان هنر موسیقی می‌توانند بلیت این کنسرت را از سایت فروش به آدرس https://Tickart.ir تهیه کنند.

داوود آزاد خواننده و آهنگساز این کنسرت در سال ۱۳۴۲ در شهر ارومیه چشم به جهان گشود و فراگیری ساز تار را از ۲۰ سالگی به طور کاملا خودآموز آغاز کرد و از بهمن سال ۱۳۶۲ رسما به تدریس تار و سه ‌تار در تبریز پرداخت.

وی از همان ابتدای فعالیت هنری، قدم در راه جستجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی گذاشت و از جمله پیروان شیوه تارنوازی استاد بیگجه خانی، مرتضی نی داوود، آقا حسینقلی، سه تار سعید هرمزی، آواز طاهرزاده، آواز اقبال آذر، آواز قمرالملوک وزیری محسوب می‌شود.

داوود آزاد از نوازندگان برجسته سه تار و تار ایرانی و آذربایجانی و از مجریان موسیقی تلفیقی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha