کنسرت موسیقی خراباتیان شمس در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - کنسرت موسیقی خراباتیان شمس با حضور داود آزاد از فعالان موسیقی اصیل ایرانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک شهر اردبیل برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، در این رویداد هنری که با استقبال گرم و پر شور علاقه‌مندان به هنر موسیقی همراه بود، قطعاتی از موسیقی ایرانی و آذربایجانی در دستگاه شور، سه گاه، مایه بیات اصفهان، بیات ترک و افشاری به اجرا درآمد.

این کنسرت که به مناسبت میلاد حضرت علی بن ابیطالب‌‎ (ع) و مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) تدارک دیده شده بود، با همراهی گروه دف نوازان برگزار شد.

داود آزاد به عنوان آهنگساز و خواننده، حامد علیپور به عنوان سرپرست این گروه به همراه محمد نقوی (با ساز نی) ، نیما رضایی‌فرد (با ساز عود) ، پیمان اسحاقی (با ساز کمانچه) ، علیرضا ولی‌پور (با ساز تنبک) و با هنرنمایی دف نوازان گروه حیران شامل نیما سراج، فرزاد ابراهیم خلیلی، امین امن‌اللهی، سلنا پورسعید، فریبا حسین‌پور ، پویا زادمهر ، الهه باقری و آیسل فرامرزی در اجرای این کنسرت به هنرنمایی پرداختند.

کنسرت موسیقی خراباتیان شمس در اردبیل برگزار شد

این کنسرت که برای روز پنجم بهمن ماه برنامه‌ریزی شده و با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده شده بود، به علت بارش سنگین برف با ۱۰ روز تغییر زمان، برگزار شد و به رغم تغییر زمان، استقبال مردم چشمگیر بود.

داوود آزاد خواننده و آهنگساز این کنسرت در سال ۱۳۴۲ در شهر ارومیه چشم به جهان گشود و فراگیری ساز تار را از ۲۰ سالگی به طور کاملا خودآموز آغاز کرد و از بهمن سال ۱۳۶۲ رسما به تدریس تار و سه ‌تار در تبریز پرداخت.

وی از همان ابتدای فعالیت هنری، قدم در راه جستجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی گذاشت و از جمله پیروان شیوه تارنوازی استاد بیگجه خانی، مرتضی نی داوود، آقا حسینقلی، سه تار سعید هرمزی، آواز طاهرزاده، آواز اقبال آذر، آواز قمرالملوک وزیری محسوب می‌شود.

داوود آزاد از نوازندگان برجسته سه تار و تار ایرانی و آذربایجانی و از مجریان موسیقی تلفیقی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha