فعالیت گذرگاه مرزی لطف آباد درگز با ترکمنستان یک ساعت افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر پایانه مرزی لطف آباد درگز هم مرز با "آرتیق" ترکمنستان گفت: زمان فعالیت روزانه گذرگاه مرزی لطف آباد -آرتیق در پی نشست مرزی روز سه شنبه ۲۶ دی ماه بین مسوولان ۲ کشور در این گذرگاه مرزی به مدت یک ساعت افزایش یافت.

محسن رکنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این پایانه مرزی لطف آباد از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه فعالیت داشت که با این تصمیم تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه فعالیت خواهد داشت و این تصمیم از فردا سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ اجرا می شود.

وی گفت: در راستای پیگیری در تسریع تردد ناوگان حمل‌ و نقل بین المللی و رفع مشکلات دو جانبه بین حوزه حمل و نقلی، گمرکی و پیگیری افزایش ساعت فعالیت دروازه مرزی لطف آباد-آرتیق و موضوعات مرتبط با رانندگان عبوری نشست مرزی یاد شده برگزار شد.

مدیر پایانه مرزی لطف آباد گفت: با توجه به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط اقتصادی و سیاسی با همسایگان و تغییر نگاه دولت ترکمنستان نسبت به گذشته، روال مذاکرات صورت گرفته در نشست مرزی یاد شده بسیار مثبت و تعاملی بود که مطالب و مشکلات طرح شده توسط ۲ طرف با نیت حل مشکل بحث و بررسی شد.

گذرگاه مرزی "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و با مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همجوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha