تعامل گمرک و پایانه مرزی «لطف‌آباد» خراسان رضوی توقف ناوگان تجاری را کاهش داد

مشهد-ایرنا- مدیر پایانه مرزی "لطف آباد" شهرستان درگز خراسان رضوی گفت: هماهنگی دستگاه های مستقر در پایانه مرزی و گمرک لطف‌آباد درگز موجب تسهیل و تسریع در عبور و مرور ناوگان حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای در این مرز با ترکمنستان شده است.

محسن رکنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح تسریع در تردد ناوگان حمل ونقل بین المللی در ماه پایانی سال میلادی ۲۰۲۳ از مرز زمینی لطف آباد و با عنایت به وجود زیر ساخت های مناسب در پایانه مرزی و سیاست دولت مبنی بر کاهش توقف ناوگان در تیرپارک و توقفگاه های شهر لطف آباد، هماهنگی همه دستگاه های مستقر در پایانه مرزی و گمرک بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: بررسی آمار تردد در این پایانه مرزی طی یک ماه منتهی به سال نو میلادی از دهم آذر تا دهم دی ماه موید موفقیت این اقدامات و برنامه ریزی ها است.
مدیر پایانه مرزی لطف آباد با اشاره به افزایش ورودی ناوگان حمل ونقل بین المللی به شهر لطف آباد در این مدت گفت: به رغم این افزایش، تردد تعداد ناوگان خروجی از کشور طی بازه زمانی یاد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ و نیم درصد افزایش یافته است.
رییس کمیته هماهنگی مرز زمینی لطف آباد در ادامه به اقدامات صورت گرفته در این ایام اشاره کرد و افزود: مطابق مصوبه شانزدهمین جلسه کمیته هماهنگی مرز زمینی لطف آباد، تشریفات مرزی در پایانه مرزی و گمرک را دو ساعت افزایش دادیم و همچنین با هدف تسهیل در تردد ناوگان در محوطه، از ظرفیت زمین مجاور مرز زمینی لطف آباد برای توقف ناوگان خالی با هدف تسهیل در تردد ناوگان در محوطه استفاده شد.
رکنی با ارائه گزارشی از نتیجه برنامه ریزی های صورت گرفته بیان کرد: با اجرای طرح و هماهنگی های صورت گرفته میان دستگاه های فعال در مرز لطف آباد حداکثر ناوگان متوقف در تیر پارک لطف آباد در هفته های منتهی به سال نوی پارسال،  ۷۸۲ دستگاه با ۶ شب توقف بوده که با برنامه ریزی ها و تعاملات بین دستگاهی، در بازه زمانی ذکر شده در سال جاری حداکثر توقف ناوگان در تیر پارک ۷۳۵ دستگاه با چهار شب توقف ثبت شده است.

گذرگاه مرزی "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و با مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همجوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha