۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85362077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان مدیریت کردستان از سرمایه‌گذاری در حوزه میراث‌فرهنگی حمایت می‌کند

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: این سازمان با توجه به تاثیرگذاری حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در ایجاد اشتغال و توسعه استان نگاه حمایتی به سرمایه‌گذاران در این بخش دارد.

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز دوشنبه در بازدید از چند بنای قدیمی شهر سنندج اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۱۹ قانون بودجه سال‌ها می توان برای مشارکت بخش غیردولتی در بازسازی، مرمت و احیای بناهای قدمی به منظور ارائه خدمات بومگردی و غیره بهره برد.

وی بر بهره مندی از ظرفیت های قانونی برای توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی تاکید کرد و افزود: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در بحث اشتغال و توسعه به عنوان تسهیل گر عمل کند، حوزه گردشگری است لذا باید زیرساخت‌ها و زمینه لازم برای توسعه این صنعت در سطح استان فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: بهره‌مندی از مشارکت بخش خصوصی به ‌منظور احیا و بهره ‌برداری از آثار تاریخی در راستای ایجاد اشتغال و ارزآوری و کمک به دولت برای کاهش هزینه‌های نگهداری از این تعداد آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است.

محمدی ادامه داد: در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می تواند با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود برای صیانت، توسعه و بهره برداری مناسب از آثار فرهنگی و تاریخی در استان کردستان بهره گیری کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اظهار کرد : با حمایت و تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می توانیم به‌سمت کاهش مشکلات و موانع حرکت و با تسهیل گری در بخشی که وظیفه حاکمیتی ما در این حوزه است زمینه ساز حمایت سرمایه‌گذاران باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نگاه حمایتی به سرمایه‌گذاران حوزه میراث‌فرهنگی دارد، افزود: قراردادهای واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای احیا و بهره‌برداری اگر اصولی بر اساس مبانی قانون منعقد شده باشد، می‌توان مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران را رفع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha