تامین آمبولانس و نیروی انسانی، بزرگترین چالش اورژانس کشور است + فیلم

اصفهان-ایرنا- رییس اورژانس کشور گفت: در زمان حاضر بزرگترین چالش اورژانس کشور در ۲ حوزه «تامین آمبولانس» و «نیروی انسانی» است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر میعادفر روز سه‌شنبه در حاشیه سفر وزیر بهداشت به شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در جمع خبرنگاران افزود: ناوگان آمبولانسی کشور فرسوده است و حدود سه هزار دستگاه فرسوده در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبار خوبی برای خرید آمبولانس مُصوب شد و بر اساس برنامه هفتم هم بصورت مُستمر در بودجه سالیانه قرار خواهد گرفت تا دیگر نگرانی برای خرید آمبولانس وجود نداشته باشد.

رییس اورژانس کشور با اشاره به کمبود نیروی انسانی در پایگاه‌های اورژانس اظهار داشت: برغم‌اینکه در استخدام اخیر، سه هزار نفر سهم سازمان اورژانس در کل کشور بود،۱۵۰ مجوز استخدام برای استان در نظر گرفته شد اما این میزان جذب نیرو، نیازهای دانشگاه‌ها را تامین نمی‌کند، بویژه اینکه اصفهان از لحاظ نیروی انسانی نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمبود و عقب ماندگی‌هایی را دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم، عقب‌ماندگی و کمبود یک هزار و ۴۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که این کمبودها باید جبران شود و بخشی از این پایگاه‌ها سهم استان اصفهان است.

میعادفر خاطرنشان کرد: اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از لحاظ کمی جزو ۱۰ اورژانس کشور است اما این شهر و استان نیازهای خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: رشته فوریت‌ها بطور تقریب در بیش از یکصد نقطه توسعه داده شده است و بطور قطع از سال آینده بین یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموخته در این رشته خواهیم داشت.

رییس اورژانس کشور گفت: رشته فوریت‌های پزشکی جزو رشته‌هایی است که سال‌های سال بازار کار برای آن وجود دارد و در زمان حاضر به حدود۲۰ هزار نیرو برای پایگاه‌های عقب مانده و حفظ شرایط موجود نیاز داریم.

وی افزود: توسعه پایگاه‌های اورژانس بانوان نیز در برنامه سازمان اورژانس کشور وجود دارد

میعادفر با بیان‌اینکه بانوان هم از ۲ سال گذشته در رشته فوریت‌ها پذیرش می‌شوند، ادامه داد: زنان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و بسیاری از آنها علاقمندند که نیروهای زن خدمات اورژانسی آنها را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۱۴ پایگاه اورژانس زنان در کشور فعال شده است و بتدریج این کار را بر اساس فارغ‌التحصیل شدن بانوان در شهرهای بزرگ توسعه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، رییس اورژانس کشور در پی سفر امروز(سه‌شنبه) وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گلپایگان و خوانسار از طرح‌های در حال ساخت اورژانس این شهرستان‌ها بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این پایگاه‌ها قرار گرفت.

عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه به شهرستان های خوانسار و گلپایگان در شمال غربی اصفهان سفر کرد. وی در این سفر علاوه بر بازدید از بخش های مختلف بهداشت و درمان، نحوه اجرای طرح سلامت خانواده در این ۲ شهرستان را بررسی کرد.

شهرستان گلپایگان با یکصد هزار نفر جمعیت و شهرستان خوانسار با ۳۳ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری شمال غربی اصفهان قرار دارد.

فیلم از: روح‌الله علایی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha