۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85363367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان تا آخر هفته جاری ناپایدار است

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبر: 85363367
هوای کردستان تا آخر هفته جاری ناپایدار است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری هوای استان تا اواخر وقت روز پنجشنبه هفته جاری بصورت متناوب ادامه دارد.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می دهد در این بازه زمانی آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود و با وزش باد گاهی شدید(بخصوص نیمه شرقی)بارش باران و برف، در گردنه‌ها و ارتفاعات استان کولاک برف، مه گرفتگی و کاهش دید همراه می شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه از میزان ناپایداری ها به طور موقت کاسته می شود، گفت: از اواخر وقت روز جمعه تا صبح یکشنبه با عبور موجی زودگذر از سطح منطقه، بارش برف و باران(غالبا برف) کاهش دما، مه گرفتگی و کاهش دید افقی برای غالب نقاط استان پیش بینی خواهد شد.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha