۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85363414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو قرارداد ۱.۱ میلیارد یورویی برای مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری امضا کرد

تهران-ایرنا- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد این ائتلاف قراردادی را به ارزش ۱.۱ میلیارد یورو برای خرید مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی متری امضا کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، قرارداد اعلام شده از سوی ائتلاف ناتو، بخشی از گلوله‌هایی است که به دنبال شکایت اوکراین از کمبود مهمات در تلاش‌های جنگی‌اش به این کشور عرضه خواهد شد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بعد از مراسم امضای این قرارداد در مقر ناتو در بروکسل گفت: جنگ اوکراین، جنگ مهمات است.

رویترز افزود: ناتو این قرارداد را به نمایندگی از چند کشور هم پیمان امضا کرده که یا این گلوله‌ها را به اوکراین منتقل خواهند کرد یا از آنها برای تقویت ذخایر تهی‌شده تسلیحاتی خود استفاده خواهند کرد. خرید عمده قیمت محصول را کاهش می‌دهد.

مقام ناتو به خبرگزاری رویترز گفت: این قرارداد احتمالا شامل خرید ۲۲۰ هزار گلوله مهمات توپخانه است و پیش‌بینی می‌شود اولین محموله در پایان سال ۲۰۲۵ تحویل داده شود.

یک منبع صنعتی نیز در این خصوص گفت: این مهمات توسط شرکت سازنده تسلیحات فرانسوی نکستر (Nexter) و شرکت جونگانز (Junghans) آلمان تامین خواهد شد.

وزیران دفاع ناتو در نشست ماه فوریه قرار است در باره دیگر راه‌های تولیدات صنعتی مذاکره کنند. رئیس ناتو، این تولیدات را برای ادامه حمایت‌های غرب از کی‌یف ضروری دانسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha