۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85364281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز استان مرکزی ۲۴۰ درصد رشد کرد

۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85364281
مصرف گاز استان مرکزی ۲۴۰ درصد رشد کرد

ساوه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: مصرف گاز خانوار این استان در فصل سرد ۲۴۰ درصد رشد داشته که نیازمند مصرف بهینه از سوی مشترکان است.

به گزارش ایرنا، مهدی کمال آبادی فراهانی روز چهارشنبه در همایش همیاران گاز شهرستان ساوه اظهار کرد: هم اکنون مصرف روزانه گاز استان مرکزی به بیش از ۲۲ میلیون متر مکعب در روز رسیده که ۳۰ درصد آن به بخش خانگی تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: مصرف گاز در بخش خانوار نسبت به فصل گرم امسال از ۲۴۰ درصد رشد برخوردار است که با توجه به محدویت های انرژی و اهمیت آن در مناطق سردسیر کشور مصرف بهینه مهمترین انتظار از مشترکان است.

کمال آبادی فراهانی با بیان اینکه چهارمین استان کشور در بخش تخصیص گاز به عنوان انرژی پاک به بخش صنعت هستیم افزود: همچنین استان مرکزی اولین استان سبز در حوزه گازرسانی با برخورداری ۱۰۰ درصدی مناطق شهر و ۹۹.۸ درصدی خانوار کل استان از این خدمت است.

مصرف گاز استان مرکزی ۲۴۰ درصد رشد کرد

وی گفت: تا کنون در ۳۵ شهر و یک هزار و ۲۰ روستای این استان عملیات گازرسانی انجام شده و در دهه فجر نیز بیست و یکمین و بیست و دومین روستای استان در روستاهای پنگ آباد و حریقان نیز به شبکه توزیع متصل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اضافه کرد: هم اکنون در این استان ۶۱۶ هزار مشترک وجود دارد که ۶ هزار و ۷۰۰ مورد آن صنعتی در ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی و گلخانه های مکانیزه است.

وی با اشاره به جذب همیار گاز برای الگوسازی و توسعه فرهنگ مصرف بهینه انرژی افزود: همیاران گاز از بین دانش آموزان جذب می شود که جامعه هدف ما برای این برنامه استفاده از توان تمام دانش آموزان استان است.

شرکت گاز استان مرکزی به به ۴۴۰ هزار مشترک شهری و ۱۷۷ هزار مشترک روستایی خدمات ارائه می‌کند.

مصرف گاز در استان شامل ۲۶ درصد خانگی، ۲۶ درصد نیروگاهی، ۴۲ درصد صنایع و سه درصد سی ان جی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha