استاندار مرکزی: تحقیق و پژوهش راهکار مقابله با خام فروشی محصولات است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تحقیق و پژوهش راهکار مقابله با خام فروشی محصولات است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از واحدهای برتر تحقیق و توسعه استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، با تبریک میلاد حضرت علی(ع)، افزود: این مهم باید با نگاه فناورانه دنبال شود و راهبردهای مقام معظم رهبری در اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک اصل با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: ارتباط فعالان حوزه تحقیق و توسعه استان مرکزی با بخش دولتی و دانشگاه‌ها امری ضروری است تا بتوان از این مسیر به جایگاه‌های بالاتری در حوزه اقتصادی و سایر بخش‌ها دست پیدا کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: دنیا در آینده‌های نزدیک و بلندمدت با مقوله عدم قطعیت مواجه می‌شود، یعنی آینده پیش‌بینی پذیر نیست و هرآنچه در پیش رو داریم به طور تقریبی غیرقطعی است و با یک عدم قطعیت گسترده و پیچیده مواجه هستیم.

مخلص‌الائمه گفت: در حوزه‌های راهبردی، عدم قطعیت به سه دسته وضعیت، تاثیر و پاسخ تقسیم‌بندی می‌شود و یکی از راه‌های مواجه با این شرایط، تحقیق و توسعه و افزایش توان و قابلیت برای شرایط غیرقطعی پیش‌رو است تا بتوان با نوآوری با آن شرایط مواجه درست داشت.

وی اظهار کرد: بنگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که این شرایط را درک نکنند و فعالیت سنتی داشته باشند در این فرآیند به شدت آسیب می‌بینند که نیاز است یک تغییر راهبردی و جهت ویژه داشته باشند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در بحث تحقیق و توسعه در قانون دیده شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه گفت: دولت نگاه ویژه به تحقیق و توسعه دارد و در برنامه هفتم توسعه ظرفیت‌های خوبی در فناوری‌های نوین و پژوهش و تحقیق دیده شده که نقطه قوت برنامه است که در نظام‌ علمی و اجرایی استان مرکزی باید از این ظرفیت بهره‌گیری کرد.

وی اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی سال جاری استان مرکزی تاکنون محقق شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این آیین گفت: تحقیق و پژوهش در هر امری ضروری است و این مهم در واحدهای تولیدی باید با حساسیت ویژه دنبال شود.

« علی جودکی» افزود: ۱۲ واحد استان مرکزی امسال به عنوان واحدهای برتر تحقیق و توسعه انتخاب شده است.

وی بیان کرد: باید تلاش شود تا در سایه تحقیق و پژوهش، فاصله با تکنولوژی‌های روز دنیا روز به روز کمتر شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک هم در ادامه این نشست گفت: ترغیب صنایع بزرگ استان مرکزی به تحقیق و توسعه امری ضروری است.

« ناصر بیکی» افزود: تحقیق و توسعه در ایجاد ایده‌های جدید و مبتکرانه، بهبود محصولات و ارایه محصولات جدیدتر نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته تحقیق برای بهبود کسب و کار مورد توجه جدی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک ادامه داد: نوآوری نیاز به برنامه دارد و تحقیق و توسعه ارتباط تنگاتنگی با نوآوری دارد.

بیکی اظهار کرد: ایجاد مدرسه کسب و کار در دستور کار قرار دارد و مدرسه صادرات و واردات نیز با جدیت دنبال می‌شود.

در پایان تین آیین از واحدهای برتر تحقیق و توسعه استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha