۱۰ واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری با حمایت صندوق کارآفرینی اُمید احیا شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای نیمه دوم سال‌جاری تاکنون ۱۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در استان با حمایت این صندوق احیا شده است.

پژمان نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای احیای این واحدهای تولیدی و بازگشت آن‌ها به چرخه اشتغال و فعالیت ۴۶۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی اُمید پرداخت و زمینه اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر فراهم شد.

وی‌ صندوق کارآفرینی اُمید را به‌عنوان یکی از متولیان امر اجرای نهضت احیا در کشور دانست و افزود: هم‌اکنون نهضت احیا با محوریت طرح‌های راکد، نیمه‌تمام و نیمه‌فعال در دستور کار دولت قرار گرفته است و این صندوق بخشی از این طرح را اجرا می‌کند.

نوروزی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی اُمید از محل تفاهمنامه خود با معاونت روستایی ریاست‌جمهوری، احیای کسب‌وکارهایی دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: صندوق کارآفرینی اُمید همچنین از واحدهای تولیدی و کسب‌وکارهایی که با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و تا کنون تراکنش مالی نداشته‌اند کمک می‌کند تا به چرخه اقتصاد بازگردند.

نوروزی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه امسال بیش از یک‌هزار فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به‌گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

چهارمحال و بختیاری ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف وجود دارد.

در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

این استان برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha