۲۸ هزار معتاد در مراکز سرپایی خراسان‌شمالی تحت درمان هستند

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: اینک ۲۸ هزار معتاد در مراکز سرپایی علوم پزشکی و اداره کل بهزیستی استان تحت درمان هستند و خدمات دارویی دریافت می کنند.

ابوالحسن نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این افراد در مراکز ماده ۱۵ که درمان اعتیاد اختیاری است و معمولا به صورت سرپایی و بستری با کسب مجوز از اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت می‌کنند، در چرخه درمان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمان سرپایی اعتیاد خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش پشت نوبتی برای دریافت دارو با تصمیم اعضای ستاد مبارزه مصوب شده است تا در هر شهرستان یک مرکز درمان سرپایی دولتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ایجاد شود.

نجفی ادامه داد: همچنین در مراکز ماده ۱۶ که درمان اعتیاد اجباری است، معتادان متجاهر و فاقد سرپناه سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می گیرند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی یادآور شد: اینک یک مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۱۰۰ نفر در بجنورد و ۱۵ مرکز تبصره ۲ ماده ۱۵ در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

نجفی افزود: با کسب مجوز ایجاد یک مرکز ماده ۱۶ دیگر در شیروان، ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

بهبود یافتگی هزار ۴۰۰ معتاد

وی گفت: یکهزار و ۴۰۰ نفر از معتادان استان در ۹ ماهه امسال با انجام اقدامات درمان و بستری در کمپ های ترک اعتیاد بهبود یافتند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تصریح کرد: از این تعداد ۳۷۵ نفر در مراکز ماده ۱۶ و یکهزار و ۲۵ نفر نیز در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ تحت درمان قرار گرفتند.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان حدود یک میلیون نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha