برق منطقه‌ای سمنان یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طرح افتتاحی در دهه فجر دارد

سمنان - ایرنا -  مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان گفت: همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۹ طرح با یکهزار و ۷۲۷ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید وفایی روز شنبه با اشاره به اهمیت بهره برداری از این طرح ها در استان سمنان، به رسانه‌ها افزود: افتتاح پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه دامغان از طرح‌های مهم و زیرساختی برق منطقه‌ای در دهه فجر امسال است.

وی هدف از این طرح را تامین برق مطمئن، پایدار و مستقل جهت مصارف منطقه دامغان، ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق‌رسانی مطمئن به مشترکان جدید، افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در شهرستان دامغان، بهبود مولفه‍‌های کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات برق و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی ها یا هزینه ای معادل یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال دانست.

برق منطقه‌ای سمنان یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طرح افتتاحی در دهه فجر دارد

وی افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت میامی را از دیگر طرح های قابل افتتاح در ایام دهه فجر در شرق استان سمنان برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت میامی با ظرفیت یکهزار و ۲۰۰ مگاولت آمپر و هزینه ای برابر با ۴۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان، بهینه سازی شبکه انتقال و فوق توزیع در استان را از دیگر وظایف این شرکت دانست و افزود: طرح های اصلاح و بهینه‌سازی ساختمان و تجهیزات انتقال و فوق توزیع در تمام شهرهای استان با اعتباری حدود ۶۳ میلیارد ریال به انجام رسیده که در دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha