۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85366957
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام سابق صهیونیست: حماس سازمانی که برای پایان دادن به اشغالگری می‌جنگد

تهران-ایرنا- یک مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی گفت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سازمانی است که برای آزادی فلسطینی ها و پایان دادن به اشغالگری می جنگد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «آمی آیالون» رئیس اسبق سازمان جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی (شین‌بت) در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لوموند» اعلام کرد که حتی در صورت از بین بردن تمام رهبران حماس، این گروه مبارز فلسطینی از بین نمی رود.

وی افزود: حمایت مردم فلسطین از حماس برای این است که آن سازمانی است که برای آزادی آنها و پایان دادن به اشغالگری (رژیم اسرائیل) می جنگد.

این مقام صهیونیست ضمن هشدار درباره شروع یک انتفاضه جدید در کرانه باختری، گفت: در صورت تداوم جنگ(علیه غزه)، چیزی بدتر از واقعه هفت اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) در انتظار اسرائیل خواهد بود.

آیالون با اشاره به اینکه تل‌آویو برای دوران پس از جنگ در غزه، برنامه ای ندارد، اضافه کرد: اسرائیل در جنگ (علیه) غزه پیروز نخواهد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha