۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۱۹
کد خبر: 85367349
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ دانش آموز در مراسم اعتکاف آستارا شرکت کردند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا گفت: ۱۲۰ دانش آموز امسال در مراسم اعتکاف شهرستان آستارا شرکت کردند.

حجت الاسلام حسین علی رضازاده شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:‌ در مراسم اعتکاف شهرستان آستارا ۲۲۰ نفر شرکت کردند که این افراد شامل خانم ها، آقایان و دانش آموزان است؛ از این تعداد ۱۲۰ نفر دانش آموز بودند که تعداد زیادی از آنها برای اولین بار در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی افزود: در این راستا و برگزاری اعمال اعتکاف سه مسجد را در شهرستان آستارا آماده کردیم؛ مسجد جامع شهرستان آستارا مخصوص برادران قرار داده شده است و مسجد امام حسین(ع) برای استفاده خواهران از این مراسم بزرگ در نظر گرفته شده بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا تصریح کرد:‌ به جهت استقبال دانش آموزان از مراسم اعتکاف و اینکه آنها به این اعمال ترقیب شوند، مسجد عباسیه شهرستان برای این عزیزان آماده سازی شده بود، در این مسجد برای دانش آموزان برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی برگزار شد که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

حجت الاسلام رضازاده بیان کرد: به جهت ترقیب دانش آموزان و نونهالان برای حضور در مساجد، مراسمات و اعتکاف از همه آنها با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

وی تاکید کرد: ماه رجب ماه پر خیر و برکتی است که با انجام چند عمل مجوز ورود به بهشت برای کسی که خودسازی کرده باشد صادر و درهای رحمت و بخشش الهی به روی هر کسی باز می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: ماهی که مناسبت‌های برجسته ای مانند لیله الرغائب، میلاد امیرالمؤمنین(ع) و شکافته شدن کعبه و مبعث رسول خاتم(ص) در آن است و اعمال ویژه ای مانند اعتکاف و ادعیه خاصی برای استفاده از فرصت های این ماه وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعمالی که در ماه رجب بسیار بر آن تاکید شده، اعتکاف است و این مراسم از روز سیزدهم رجب ولادت حضرت علی (ع) آغاز و تا پانزدهم این ماه ادامه خواهد داشت؛ که انسان با فاصله گرفتن از دنیا به راز و نیاز می پردازد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha