۱۵۰ کیلومتر از محورهای شهری و روستایی سردشت برفروبی شد + فیلم

مهاباد - ایرنا - فرماندار سردشت گفت: عوامل راهداری این شهرستان طی ۱۲ ساعت گذشته ۱۵۰ کیلومتر از محورهای شهری و روستایی را برفروبی و نمک‌پاشی کردند.

باباخان اسکندری شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از برفروبی گردنه «زمزیران» و گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عوامل راهداری طی این مدت مسیرهای اصلی سردشت مهاباد و سردشت میرآباد، مرز کیله، مسیر روستاهای مام کاوه، زوران و اسپ میرزا این شهرستان را برفروبی و نمک‌پاشی کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به تداوم بارش برف در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

فرماندار سردشت با اشاره به اینکه با تلاش عوامل راهداری تمام راه های بین شهری و روستایی این شهرستان باز است گفت: مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، قبل از سفر، با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت جاده‌های این شهرستان آگاهی پیدا کنند.

وی افزود: در این شهرستان، علاوه بر راهدارخانه مرکزی، ۲ راهدارخانه در گردنه گرژال و شهر نلاس در مسیر پیرانشهر دایر شده و در مسیرهای روستایی و گردنه برف گیر، کیسه‌های نمک و ماسه در کنار جاده قرار داده شده است.

وی یادآور شد: سردشت در مجموع دارای ۸۳۷ کیلومتر راه شامل ۵۶۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی (بین شهری) و ۱۷۰ کیلومتر راه مرزی (فرعی) در محورهای کیله، قاسم‌ره‌ش و بیتوش است.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد با ورود سامانه بارشی به منطقه از شب گذشته بارش برف و باران در جنوب آذربایجان غربی آغاز و در این مدت بیشترین مقدار بارش ها در پیرانشهر با ۸.۵ میلی‌متر و سردشت ۷.۴ میلی‌متر گزارش شده است.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha