۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85368008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجلاسیه استانی نماز در کردستان برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کردستان ظرفیت برگزاری اجلاسیه سراسری نماز را دارد و اجلاسیه استانی بزودی، همانند سالهای گذشته برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله رشیدی‌پور روز یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز کردستان در سنندج، اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات ستاد اقامه نماز شخصا حضور داشته باشند چرا که یکی از مشکلاتی که در حوزه این ستاد داریم، امضای بدون عملی شدن مصوبات و ندیده شدن آن است.

وی با یادآوری اینکه در دستگاههای اجرایی، مدیرانی که اهل نماز نباشند وجود ندارد، افزود: با این حال گاهی نمازخانه مناسبی وجود ندارد و یا استقبال مدیران از حضور در نماز جمعه کمرنگ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به اجلاسیه سراسری نماز در زنجان و تاکید رئیس جمهور بر مساله نماز و جدی گرفتن آن از سوی مدیران، افزود: اشاعه نماز در نظام اسلامی، یکی از رسالت های مدیران اجرایی است.

رشیدی پور تاکید کرد: اتاق هایی برای نمازخانه در ادارات اختصاص داده شود که بهترین مکان باشد و درباره نمازخانه هایی که فضای فیزیکی آن مناسب نیست، تجدید نظر شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز با انتقاد از عملکرد نامطلوب راهداری در حوزه ساماندهی نمازخانه مجتمع های بین راهی آن را رضایت بخش ندانست و افزود: میراث فرهنگی نیز در این حوزه دخیل است و با این وجود این سازمان هرجا که احساس خلا کند، ورود پیدا می کند.

اکبر محمدی افزود: از ابتدای سال آینده تمهیداتی باید داشته باشیم تا مساله مالی حوزه ستاد اقامه مدیریت شود و بتوانیم در حوزه نماز نیز به خوبی عمل کنیم.

وضعیت نمازخانه های بین راهی کردستان مطلوب نیست

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان هم با تاکید بر اینکه باید به ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی توجه ویژه‌ای شود و بتوانیم در برنامه های مالی سالانه، احداث آن را در دست اجرا قرار دهیم، گفت: در این حوزه در حال حاضر، نسبت به استان های دیگر وضعیت مناسبی نداریم.

اکبر عظیمی با بیان اینکه در ترغیب نسل نو به نماز؛ خانواده، مدرسه، مسجد و دانشگاه تاثیر مستقیم دارد، افزود: امید است بتوانیم در این ارکان، حضور موثری داشته باشیم تا همه زمینه های لازم برای تقویت اعتقادات این نسل فراهم شود.

وی پیشنهاد داد برنامه های آموزشی و تبلیغی برای والدین در این زمینه اجرا شود و افزود: تمام تلاش هیات امنا در مساجد هم به آراستگی ظاهری مسجد معطوف شده و برای حفظ نظم و انضباط، از حضور گسترده نوجوانان و کودکان استقبالی نمی شود.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان با بیان اینکه بسیاری از کارهای تبیلغی را می شود در سایه پیوند مسجد با نسل نوجوان و جوان انجام داد، اضافه کرد: نمازخانه ها و وضوخانه های معدودی در ادارات مشکلاتی دارند که امیدواریم رفع شود.

عظیمی ادامه داد: برنامه های بومی و ابتکاری برای استانها در نظر گرفته شده که با استفاده از منابع استانی انجام می گیرد و با وجود اینکه در استان در ابتدای سال یک سری برنامه تدوین و ارائه شد، هنوز با اجرای آن فاصله داریم که مساعدت استانی را می طلبد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه استانی نماز، افزود: رهبر معظم انقلاب هر ساله دو پیام ویژه برای حج و نماز دارند که باید با رفتار خود، بیانگر عمل به این فرموده رهبر معظم انقلاب باشیم که در درجه اول تمام مسوولان مورد خطاب این پیام هستند و ستاد اقامه نماز به تنهایی ظرفیت پیاده کردن همه برنامه ها را ندارد.

عظیمی افزود: قدردانی از اقشار مختلف فعال در عرصه نماز از جمله برنامه های این اجلاسیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha