اراک میزبان نمایش ۱۶ فیلم فجر است 

اراک - ایرنا - سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر در تهران، ۱۶ فیلم نیز در اراک اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « حسین محمودی‌فر» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: بر اساس سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با آغاز جشنواره فیلم فجر، نمایش شماری از فیلم‌ها در استان‌ها پیش‌بینی شده که در اراک از ۳۲ فیلم جشنواره، ۱۸ فیلم پیشنهاد و در نهایت ۱۶ فیلم در ۱۶ بهمن با موضوعات مختلف، دفاع مقدس، کودک و اکران می‌شود.

وی بیان کرد: امسال از ظرفیت مجتمع تفریحی و سیاحتی هتل امیرکبیر در قالب مسئولیت اجتماعی، سه سالن سینما برای نمایش سه فیلم در روز استفاده می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: نمایش فیلم‌ها در ۲ نوبت صبح و عصر برای علاقمندان در نظر گرفته شده و هزینه بلیط با توجه به درجه سینما ۴۵۰ تا ۶۰۰ هزار ریال است و هزینه بلیط برای هنرمندان، جامعه رسانه و قرآنی، رایگان است.

محمودی‌فر گفت: انتخاب فیلم‌ها بر اساس اسامی کارگردان در استان صورت گرفته و خرید بلیط از درگاه اینترنتی تدارک شده است.

وی بیان کرد: همچنین دانش‌آموزان مناطق محروم و قشر ایثارگر استان مرکزی می‌توانند به صورت رایگان از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اراک بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار نفر از فیلم‌های فجر در اراک دیدن کنند، گفت: دستورالعملی برای نمایش فیلم‌های فجر در شهرستان‌های استان وجود ندارد، اما می‌توان از ظرفیت سایر سینماها استفاده کرد.

محمودی‌فر افزود: تامین وسیله نقلیه از میدان سرداران اراک تا هتل امیرکبیر برای جابجایی تماشاگران فیلم فجر تدارک شده است.

مدیرعامل مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر اراک نیز در این نشست گفت: صندوق آینده‌ساز در راستای مسئولیت اجتماعی، پردیس سینمایی پروین اعتصامی را در هتل امیرکبیر تاسیس کرد.

«سعید قدسی‌فر» افزود: برای اکران فیلم‌های فجر در مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر با ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع وسعت و چهار هزار و ۴۵۰ مترمربع زیربنا، سه سالن ۵۰۲، ۴۸ و ۲۴ نفره پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر سالن اکران، فضای کنفراس، گالری هنری، نگهداری کودکان و پذیرایی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر اراک ادامه داد: هزینه اکران نمایش در این مجتمع ۶۰۰ هزار ریال است که برای اقشار کم برخوردار رایگان است و همچنین برای اصحاب رسانه در مجموعه امیرکبیر جایگاه ویژه پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: نشست تخصصی با حضور بازیگران و کارگردانان فیلم فجر در زمان اکران پیش‌بینی شده و نیز نشست تخصصی با اصحاب رسانه هم دایر است.

نمایش فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۲ بهمن در اراک همزمان با تهران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha