۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
کد خبر: 85372064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهرداری قشم در دهه فجر امسال ۱۰ ویژه برنامه اجرا می‌کند

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: ۱۰ ویژه برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت دهه مبارک فجر از سوی شهرداری این شهر تدارک دیده شده و برگزار می‌شود.

میرداد میردادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نشاط اجتماعی، اُمیدآفرینی و تقویت روحیه نشاط و شادابی در بین ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از اولویت‌های ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرداری قشم است.

وی ادامه داد: امسال در گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر به عنوان مقطع رهایی ملت از بند استثمار، ایجاد یکپارچه سازی و انسجام عملی در فعالیت های فرهنگی شهرداری قشم، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملت و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت شهری را در نظر داشته ایم.

شهردار قشم توضیح داد: با تنوع و جذابیتی که در این ویژه برنامه ها وجود دارد بی گمان با استقبال قشموندان مواجه خواهد شد که به عنوان نمونه می توان به برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های فوتسال، پیاده روی، تنیس و مسابقات عکاسی شهروندی با موضوع دستاوردهای انقلاب، اشاره کرد.

میردادی اضافه کرد: برپایی کاروان شادی و جُنگ شادی شامل طنز، موسیقی و نمایش با استفاده از ظرفیت های بومی در محلات قشم از دیگر برنامه های این ایام است.

وی گفت: همچنین در راستای جهاد تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب مسابقه تلفنی با پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی طراحی شده که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر اجرا خواهد شد.

شهردار قشم اظهار کرد: برگزاری همایش «بانوی جامعه» با مشارکت مدرسه علوم دینی اهل سنت در شهر قشم از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر در نگین خلیج فارس است که در آن نقش بانوان در انقلاب مورد بازخوانی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: آماده سازی و آراستگی فضای عمومی و شهری، فضا سازی، آذین بندی و نورپردازی در سطح شهر قشم، پخش کلیپ ها و سروده های انقلابی و آذین بندی ۱۰۰ فروند قایق صیادی به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حمایت شهرداری و شورای اسلامی از جمله این برنامه ها است.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن آغاز ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن نیز سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha