۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85370729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرمش مجارستان برای تداوم کمک‌های اروپا به اوکراین

تهران- ایرنا- نخست وزیر مجارستان گفت: آماده‌ایم موضع خود را در مورد بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین پیش از نشست اضطراری اعضای این اتحادیه نرم‌تر کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ویکتور اوربان روز سه شنبه در مصاحبه‌ با هفته نامه فرانسوی لو پوئن از آمادگی کشورش برای تایید کمک‌های اضافی اتحادیه اروپا به اوکراین خبر داد.

پیش از این مجارستان نسبت به بودجه‌های اضافی اروپا برای ارسال به کی‌یف انتقاداتی مطرح کرده بود.

اوربان در موضع گیری جدیدش اعلام کرد که مجارستان آماده تایید بودجه ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای کمک به کی‌یف است.

وی با بیان اینکه مجارستان آماده است در راستای راه حل پیشنهادی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا مشارکت کند، گفت: ولی باید این مسئله مشخص شود که آیا قرار است این پول هر سال ارسال شود یا خیر.

اوربان افزود: بودجه اختصاص یافته برای حمایت از اوکراین باید بر اساس چارچوب‌های قانونی تعیین شود و همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید آن را تایید کنند.

در این مصاحبه، اوربان به گزارش فایننشال تایمز اشاره کرد و گفت: همانطور که این روزنامه انگلیسی نوشت، مطمئن است در صورت مخالفت بوداپست با بودجه اضافی حمایت از اوکراین، با کارشکنی‌های اروپا علیه اقتصاد مجارستان روبرو خواهد شد.

فایننشال تایمز چندی پیش با استناد به سندی از اتحادیه اروپا فاش کرده بود که کشورهای اروپایی در صورت مخالفت مجارستان با کمک‌های ارسالی به اوکراین، سناریوی محاصره اقتصادی مجارستان را اجرا خواهند کرد.

اوربان منتقد سرسخت حمایت مالی و نظامی اتحادیه اروپا از کی‌یف بوده و از زمان آغاز جنگ اوکراین، رابطه خود را با مسکو حفظ کرده است.

مجارستان تنها کشور اتحادیه اروپا بود که از بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین در نشست دسامبر حمایت نکرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha