۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۱۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85370872
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ایجاد اختلاف مذهبی، حربه همیشگی دشمنان اسلام است

گنبدکاووس - ایرنا - دبیرکل فدائیان اسلام بابیان اینکه ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت بلاخص علما از حربه‌های قدیمی و همیشگی دشمنان اسلام است، تصریح کرد: هوشیاری در برابر این حربه استکبار جهانی و مقابله با آن یک الزام است که باید مورد اهتمام علمای مسلمان قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عبدخدایی عصر سه‌شنبه در جمع علمای شیعه و اهل سنت شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: علمای شیعه و اهل سنت باید بیش از پیش به حفظ و تقویت وحدت اهتمام داشته باشند.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره به این توطئه دشمنان اشاره دارند، افزود: ایشان با شناخت دقیق نسبت به راهبرد «تفرقه بینداز و حکومت کن» دشمنان، توانسته‌اند توطئه آنها را خنثی و انقلاب را به پیش ببرند.

ایجاد اختلاف مذهبی، حربه همیشگی دشمنان اسلام است

عبدخدایی، آسیب زدن به اسلام را هدف غایی دشمنان دانست و اضافه کرد: علمای شیعه و اهل سنت نیز باید با احترام متقابل به عقاید یکدیگر و اهتمام به وحدت که یک دستور الهی است، مانع از تحقق توطئه تفرقه افکنانه دشمنان شوند.

دبیرکل فدائیان اسلام همچنین با اشاره به جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و به شهادت رساندن مردم بی‌گناه فلسطین، تصریح کرد: اگر برخی کشورهای اسلامی منطقه نفت و بنزین آمریکا و این رژیم آدمکش را تامین نکنند، اکنون ۲۸ هزار انسان بی‌گناه شهید نمی‌شدند.

وی با یادآوری تلاش‌های رضاشاه برای ایجاد اختلاف بین علمای شیعه و اهل سنت، گفت: رضاشاه دست نشانده انگلیسی‌ها بود و در راستای سیاست این کشور استعماری با اجیرکردن افرادی از جمله «احمد کسروی» که روحانی بود، شروع به اختلاف افکنی کرد.

عبدخدایی افزود: یکی از دلایل شکل گیری گروه‌های مذهبی در ایران و برخی کشورهای خاورمیانه پس از جنگ جهانی دوم، مقابله با نفوذ غربی‌ها بویژه آمریکا و سیاست‌های چپاول‌گرایانه و اسلام ستیزی آنها بود.

وی اضافه کرد: کشورهای غربی هم برای مقابله با گروه‌های مذهبی در کشورهای اسلامی، گروه‌های ملی‌گرایی را تشکیل دادند تا این ۲ گروه به مقابله با یکدیگر بپردازنند و آنها هم به سیاست‌های استعماری خود ادامه دهند.

دبیرکل فدائیان اسلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «سیدمجتبی نواب صفوی» و همرزمانش، تصریح کرد: این شهید والامقام با درک صحیح از سیاست استعماری و تفرقه‌افکانه غرب و نیز کسب اجازه از علما و مراجع، با شجاعت به مقابله با آنها و سرسپردگان داخلی شان پرداخت.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha