۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85371193
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گلستان ۹۵ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی دارد+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان از ایجاد ۹۵ هکتار گلخانه تولید محصولات زراعی بویژه صیفی و سبزیجات در این استان خبر داد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای از راهبردهای وزارت جهادکشاورزی در راستای تولید بیشتر و بهره‌وری در مصرف آب و اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد برزعلی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی‌جات در شهر نوده خاندوز از توابع شهرستان آزادشهر با حضور استاندار گلستان افزود: سال آینده ۸.۵ هکتار به همراه شهرک گلخانه ای آق‌قلا افزوده خواهد شد.

وی میانگین تولید خیار در هر هکتار گلخانه در گلستان را ۳۰۰ تن اعلام کرد و بیان داشت: بخشی از تولیدات گلخانه ای استان صادر می شود.

بزرعلی اضافه کرد: هم اکنون هزینه احداث هر هکتار گلخانه ۲۰۰ میلیارد ریال است که باید حجم ۲۰ درصد سهم آورده متقاضی در ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، این واحد گلخانه به مساحت پنج هزار ۱۲ مترمربع با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال احداث شده که نیمی از این مبلغ توسط تسهیلات بانکی تامین شده است.

با افتتاح این واحد تولیدی برای پنج نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

علی‌محمد زنگانه همچنین پیش از حضور در این مراسم، مزار 2 شهید گمنام شهر نوده خاندوز را عطرافشانی کرد.

حجت‌الاسلام محمد صالح منصوری امام جمعه آزادشهر در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و تبریک دهه فجر گفت: ایران اسلامی هر چه از استقلال‌، عزت و اقتدار دارد به برکت خون شهیدان و حضور در صحنه ملت است که همیشه پای ارزش‌های انقلاب ایستاده اند.

استاندار گلستان در ادامه یک اصله نهال در بوستان جنگلی شبنم نوده خاندوز غرس کرد.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

شهر نوده در کیلومتر پنج جاده آزادشهر- شاهرود در سال ۱۳۸۲ بر اساس مصوبه وزارت کشور به شهر تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha