زنگ انقلاب در مهاباد نواخته شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85371377
زنگ انقلاب در مهاباد نواخته شد

مهاباد- ایرنا- آیین‌های چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همزمان با سراسر کشور با نواختن زنگ انقلاب به طور نمادین در دبیرستان پسرانه امام خمینی (ره) مهاباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار ویژه مهاباد روز چهارشنبه در این مراسم گفت: جوانان و دانش آموزان نقش اصلی را در پیروزی و تداوم راه عزتمند انقلاب اسلامی ایفا کرده اند.

حسن عباسی افزود: اکنون جوانان ما در حفظ انقلاب اسلامی، ارتقای علمی و دفاعی کشور را نیز به ارمغان آورده و در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی مایه تحقیر و ذلت مردم ایران بود، اضافه کرد: پس از راهپیمایی های گسترده در سراسر کشور و تاکید مردم بر پایان رژیم ستمشاهی، در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ امام راحل با استقبال بی نظیر مردم به میهن بازگشت و ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی در کشور جشن گرفته شد.

وی با بیان اینکه از روز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، مردمی بودن محور اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: مردم با حضور خود در مراسم دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن نظیر ۴۵ سال گذشته، پشتیبانی خود را از این نظام و انقلاب ابراز خواهند کرد.

فرماندار مهاباد با اشاره به اهمیت نواختن زنگ انقلاب در مدارس گفت: نواختن این زنگ نشانه آن است که این انقلاب با روشنگری و دانایی نسل‌های جوان آغاز شده و آموزه‌های آن در همین مسیر استمرار می‌یابد.

زنگ انقلاب در مهاباد نواخته شد

از ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نام دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و شعار امسال این دهه «جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن» اعلام شده است.

صدها برنامه مختلف در سراسر آذربایجان غربی برای اجرا در این دهه تمهید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha