۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85371385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ سایت جدید فسیلی در "ششتمد" خراسان رضوی شناسایی شد

سبزوار- ایرنا- استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره سمن بومگردی سبزوار گفت: ۲ سایت جدید فسیلی با پیگیری و ارزیابی تیم مطالعاتی ژئوپارک غرب خراسان رضوی در شهرستان شِشتَمَد شناسایی شد.

علی اکبر شایان یگانه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این سایت های فسیلی دربردارنده گونه های زیبا و کمیابی از فسیل نرم تنان و روزن‌داران است که نمونه هایی از مرجان های قدیمی منحصر به فرد لوله ای و ستاره دریایی هم در این فسیل ها دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: با شناسایی این ۲ سایت فسیلی، در مجموع چهار سایت فسیلی در شهرستان ششتمد وجود دارد و پیش بینی می شود سایت های فسیلی دیگری هم در این منطقه وجود داشته باشد.

۲ سایت جدید فسیلی در "ششتمد" خراسان رضوی شناسایی شد

شایان یگانه افزود: با وجود این سایت ها می توان صفحات تاریخی دوره دوم زمین شناسی را ورق زد و هم اینک این سایت ها در حال شناسایی و ارزیابی دقیق تر است و اطلاعات تکمیلی اطلاع رسانی می شود.

این استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره سمن بومگردی سبزوار گفت: ۲۵ منطقه برای تبدیل شدن به ژئوسایت‌های ژئوپارک در منطقه غرب خراسان رضوی شناسایی شده است که می‌توان آنها را برای ثبت در یونسکو نیز معرفی کرد.

شایان یگانه افزود: این منطقه از نظر زمین‌شناسی تیپیک و منحصر به فرد است و بیش از ۵۰ پدیده متمایز در مناطق غربی استان خراسان رضوی شناسایی شده است که ظرفیت ژئوسایت شدن را دارند.

۲ سایت جدید فسیلی در "ششتمد" خراسان رضوی شناسایی شد

دیماه امسال نیز یک سایت فسیلی در مجاورت روستای "سَدید" از توابع بخش مرکزی در شمال شهرستان سبزوار شناسایی شده بود که شامل ۲ لایه متفاوت، یکی حاوی نومولیت و دیگری که قدمت بیشتری داشت، حاوی فسیل های "شکم‌پا" بود.

مرکز شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha