زیرساخت ارتباطی ۹۲۳ شعبه اخذ رای خراسان‌شمالی فراهم شد

بجنورد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: زیرساخت های ارتباطی فیبر نوری وتلفن همراه در ۹۲۳ شعبه اخذ رای استان فراهم شد تا دیگر مشکلی در روند اخذ رای گیری ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، روح الله حسین پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات خراسان‌شمالی اظهار کرد: اتصال بخشداری های خراسان شمالی به فیبر نوری از چند ماه گذشته با همکاری دستگاه های اجرایی متولی در دستورکار قرار گرفت تا انتخابات ۱۱ اسفند ماه امسال به نحو احسن برگزار شود.

وی افزود: فیبر نوری بخشداری های «بام»، «زرق آباد» و «شیرین سو» نیز در چند روز آینده متصل خواهد شد.

حسین پور خاطرنشان کرد: تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات تامین شده تا فرآیند رای گیری دچار مشکل نشود.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی یادآور شد: اتصال شعب اخذ رای به فیبرنوری بستر اتصال پایدار برای انجام سایر امور این مراکز در طول سال نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به آموزش فرایند برگزاری انتخابات برای مجریان، گفت: عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات استان مانند فرماندارها، بخشداران و سایر عوامل اجرایی حاضر در شعب اخذ رای آموزش های لازم مربوط به انتخابات را فرا گرفته اند.

حسین پور با بیان اینکه تبیین اهمیت مشارکت حداکثری برای اقشار مردمی در دستور کار است، یادآور شد: فرمانداران تاکنون نشست های مختلفی با هدف تبیین اهمیت حضور پرشور در پای صندوق های رای با دهیاران، علمای اهل سنت و نخبگان علمی داشته اند.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha