امام جمعه بجنورد: انتخاب آگاهانه، مجلسی توانمند ایجاد می کند

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: انتخاب آگاهانه مجلسی توانمند ایجاد می کند و مسیر را برای حل مشکلات مردم هموار خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حق انتخاب دستاورد بزرگی است که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران از آن بهره مند شدند بنابراین باید قدر این دستاورد را دانست.

حجت الاسلام نوری افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز از نظام های پیشرو در برگزاری انتخابات است به گونه ای که تاکنون بیش از ۴۰ انتخابات در بخش های گوناگون با حضور پرشور مردمی برگزار کرده است.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر انتخاب آگاهانه نامزدها در انتخابات ۱۱ اسفندماه، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بسیاری از مسایل سیاسی و اجتماعی ما تصمیم می گیرند و بی تردید مجلسی موفق خواهد بود که از افرادی توانمند تشکیل و پشتوانه مردمی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این پشتوانه مردمی نیز محقق نمی شود مگر با مشارکت حداکثری در انتخابات، بنابراین همه مردم باید پای کار بیایند و نقش ملی و دینی خود را در ۱۱ اسفندماه ایفا کنند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: جدای از فوایدی که مشارکت حداکثری در حوزه داخلی دارد، حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای قدرت چانه زنی نظام اسلامی در مجامع بین المللی را بالا خواهد برد و بار دیگر مشروعیت مردمی این نظام را به جهان نشان خواهد داد.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۹ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha