رسانه‌ها و فضای مجازی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرین هستند

شهرکرد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به جنگ نرم دشمن برای سیاه‌نمایی و مخابره اخبار ناامیدکننده در جامعه گفت: امید آفرینی رسانه‌ها ضرورت امروز جامعه است و رسانه‌ها و فضای مجازی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرین هستند.

به گزارش ایرنا، سید نصرالدین صالحی روز چهارشنبه در همایش فعالان رسانه، مطبوعات و فضای مجازی چهارمحال و بختیاری افزود: فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرین هستند.

وی با بیان اینکه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از راهبردهای انتخابات به شمار می‌رود ،اظهار داشت: با انتشار اخبار امیدآفرین در جامعه، باید زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش مدبرانه، علمی، صادقانه و خدمت‌گذاری به مردم از مهمترین وظایف مسوولان در راستای امیدآفرینی به شمار می‌رود و وظیفه رسانه‌ها نیز انعکاس این اخبار است.

وی ادامه داد: انعکاس اخبار امید آفرین در جامعه موجب می‌شود مردم احساس کنند در مدیریت کشور نقش‌آفرین هستند و این امر زمینه مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.

صالحی افزود: امیدآفرینی، تبلیغات به‌هنگام و حضور در انتخابات با توجه به شرایط حساس منطقه و تاکید رهبر معظم انقلاب، از ماه‌های گذشته نشان از حساسیت موضوع دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه همواره، همراه و همگام با نظام هستند و در این ایام نیز تلاش مضاعف داشته باشند، گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در روزهای باقی‌مانده تا انتخابات، امیدآفرینی را در مردم ایجاد کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری با تاکید بر همراهی فضای رسانه با مسوولان در اطلاع‌رسانی امید آفرین افزود: در سال‌های گذشته اصحاب رسانه و فضای مجازی این استان نقش مهم و اثرگذاری داشته‌اند.

صالحی ادامه داد: انعکاس و انتقال اخبار خوب و بد به مردم و ایجاد امنیت روانی نیازمند روایت صحیح، جامع و به هنگام است و باید در روایت صحیح از شایعه‌ها و روایت‌های نادرستی که دشمن از کوچک‌ترین آن بیشترین استفاده را دارد، جلوگیری کرد.

ایجاد یاس در بین مردم مهمترین راهبرد دشمن

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بحث جهاد تبیین و امیدآفرینی اضافه کرد: هدف دشمن در جنگ روایت‌ها و جنگ اقتصادی، ایجاد یاس و ناامیدی است که در این شرایط مهمترین ابزار برای نبرد با دشمن امید آفرینی است.

صالحی ناامید کردن مردم از نظام اسلامی را کلان راهبرد غرب در مواجهه خصمانه با ملت ایران عنوان کرد و گفت: دشمن روزانه با انتشار انبوه خُرده روایت‌ها و هزاران تک خبر سیاه دروغ و تحریف‌شده در صدها کانال، فضای مجازی، رسانه‌های غربی و حتی برخی رسانه‌های دیگر در تلاش است تا یک روایت مایوس کننده از زندگی مردم را به ذهن و باور جهانیان القا کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: اهالی فکر، بیان، فرهیختگان، صاحبان رسانه، تریبون، فضای مجازی و اهالی منبر در این شرایط این است که وارد عرصه تبیین شوند.

افکار عمومی و روان مردم را نباید با اخبار بد تهدید کرد

وی با تاکید بر اینکه در انعکاس اخبار خوب و بد، امنیت روحی و روانی مردم باید حفظ شود، گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی حق ندارند روح و روان مردم را با انعکاس اخبار منفی در معرض خطر قرار دهند.

به گفته صالحی، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی افرادی بسیار دقیق، ریزبین، نکته‌سنج و باهوش هستند که باید با اطلاع‌رسانی خوب، دقیق و به هنگام از انتشار شایعه‌ها و روایت‌های غلط دشمن در جامعه که امنیت روانی مردم را تهدید می‌کند، جلوگیری کنند.

دادستان عمومی انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری در خصوص برجسته نکردن بُعد منفی خبرها اظهار داشت: تمرکز بر اخبار منفی، امنیت روانی مردم را به هم می‌ریزد.

فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی ظرفیت خود را به نامزدهای انتخاباتی ارائه دهند

مشاور رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز در خصوص انتخابات گفت: فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی ظرفیت خود را به نامزدها(کاندیداها)ی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ارائه دهند چون همه نامزدها از این ظرفیت مهم باخبر نیستند.

قاسم خالدی در این همایش افزود: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نقش مهمی در مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت انتخابات دارند.

وی اظهار داشت: ایجاد نشاط سیاسی از طریق تبادل اطلاعات و تهیه گزارش‌های مختلف موجب افزایش سلامت و رقابت در انتخابات می‌شود.

مشاور رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: امروز مردم در فضای مجازی حضور دارند و اگر نامزدها می‌خواهند با مردم صحبت کنند باید در این فضا حضور داشته باشند.

خالدی کاهش هزینه‌های تبلیغاتی، برچیده شدن انحصار رسانه‌ای، ایجاد عدالت رسانه‌ای وکاهش هزینه‌های تبلیغات را از مزایای فضای مجازی عنوان کرد.

رسانه‌ها مراقب اخبار جعلی باشند

مشاور رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور با تاکید بر نقش ویژه اخبار جعلی در انتخابات پیش رو گفت: رسانه‌ها در این شرایط باید مراقب اخبار جعلی باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به سهولت استفاده از هوش مصنوعی و نرم افزایی‌ها که در این بخش وجود دارد به طور قطع رسانه‌ها در این دوره از انتخابات با جعل عمیق اخبار روبرو می‌شوند.

خالدی خطاب به فعالان رسانه و فضای مجازی گفت: اگر می‌خواهید انتخاب شوید باید اعتبار و اعتماد کاربران را با تهیه و انتشار اخبار صحیح جلب کنید چون اخبار جعلی به اعتماد و اعتبار شما آسیب می‌زند.

به گزارش ایرنا، همایش فعالان رسانه مطبوعات و فضای مجازی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و فضای مجازی استان برگزار شد و حاضران در مباحث"جلب مشارکت حداکثری در سایه‌سار قانون" و "کنشگری فعال با رویکرد افزایش مشارکت آشنا" شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha