امام جمعه ارومیه: حمایت از غزه مصداق زندگی مسوولانه در قبال مسلمانان است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه احساس مسوولیت درقبال همنوعان و مسلمانان، از آموزه های مهم دین مبین اسلام است، گفت: حمایت از مردم مظلوم غزه در مقابل ددمنشی های استکبار جهانی و صهیونیست‌ها، مصداقی بر این زندگی مسوولانه به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در همایش نهج البلاغه و زندگی مسوولانه در ارومیه افزود: در غزه زنان و کودکان بی گناه کشته می شوند ولی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان دنیا در حال تماشا و نظاره هستند.

وی اظهار کرد: مسلمانان علاوه بر اینکه در قبال زندگی و تغذیه و تمام اعمال و رفتارشان مسوول هستند، در قبال دیگر همنوعان اعم از مسلمان و مسیحی هم مسوولیت دارند و نباید در برابر مشکلات سایر مردم دنیا بی تفاوت باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) همواره در نهج البلاغه بر تقوا و خداترسی تاکید دارند و طبق فرمایش ایشان، این موضوع تضمین کننده سعادت اخروی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: انسان لازم است تمام اعمال و رفتار خود را با معیارهای الهی محک بزند که این امر می تواند در اعتلای روزافزون هر فرد بسیار موثر باشد.

وی بیان کرد: تقوا و خدا ترسی مهمترین بخش تاکیدات امام علی (ع) در نهج البلاغه بوده و همین امر را زمینه ای برای مسوولیت اجتماعی و زندگی مسوولانه می دانند که باید این موارد در زندگی ما شیعیان آن حضرت، ساری و جاری باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این همایش گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات قوه مقننه پیش رو است که در انتخابات قوه مقننه ۲۹۰نماینده انتخاب می شود و این یک ریل گذاری برای آینده کشور است.

رضا ابراهیمی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری نیز متشکل از نمایندگان مردم بوده و نهادی تاثیر گذار است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال چهار راهبرد را برای این انتخابات بیان کردند که این چهار راهبرد را با قدرت دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر حضور حداکثری مردم تاکید داشتند چرا که دشمن در صدد برگزاری انتخابات با حداقل مردم است.

وی افزود: انتخابات یک تکلیف و حق اجتماعی است و همه باید به پای صندوقهای رای بیایند و نقش معلمان در این حوزه بسیار مهم و اساسی است.

همایش نهج البلاغه و زندگی مسوولانه با حضور بیش از یک هزار معلم و آموزگار در ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha