۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85372877
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۸۲۰ مالخر اموال سرقتی در گیلان دستگیر شدند

۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85372877
۸۲۰ مالخر اموال سرقتی در گیلان دستگیر شدند

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: از ابتدای امسال ۸۲۰ مالخر اموال سرقتی در استان دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن‌پور روز پنجشنبه اظهار کرد: دستگیری مالخرهای اموال مسروقه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان رشد ۳۱ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۰ مرحله طرح مقابله با مالخرها و کنترل صنوف در استان اجرا شده است، افزود: با اجرای این طرح‌ها ۲۳۰ مالخر و ۱۶۵ سارق مرتبط دستگیر و ۳۴۳ فقره پرونده سرقت نیز تشکیل شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از متلاشی شدن ۶۱ باند سارقان و مالخران اموال مسروقه طی امسال در استان خبر داد و گفت: در این رابطه نیز ۱۶۰ سارق و ۸۵ مالخر دستگیر و ۵۷۵ فقره پرونده تشکیل شده است.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به معرفی سارقان و مالخران اموال مسروقه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم تاکید کرد و گفت: ارتقاء نظم و امنیت با اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری مامور قلابی در رشت

جانشین فرمانده انتظامی گیلان در ادامه از دستگیری مامور قلابی و کشف مقدار زیادی تجهیزات نظامی و انتظامی از مخفیگاه متهم خبر داد.

سردار حسن‌پور اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی در پی اطلاع از اخاذی و تهدید مردم توسط یک مامور قلابی در شهرستان‌های رشت و خمام، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه با تحقیقات نامحسوس و میدانی صحت موضوع برای پلیس محرز شد، ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: از مخفیگاه متهم ۴۱ ساله، یک عدد اسپری دفاع شخصی، تعداد زیادی آرم، درجه، علائم و نیز لباس‌های نظامی و انتظامی، کارت شناسایی جعلی، یک عدد تبر دستی، چاقو ضامن دار، چراغ قوه و لیزر پلیس، دوربین چشمی، ۱۳ عدد پوکه سلاح جنگی، ۲ عدد قطب نما، یک مهر دست ساز جعلی، ۲ عدد تابلوی ایست، ۲ عدد باتوم ژله‌ای و یک جام پایپ کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد از همکاری مردم با پلیس قدردانی کرد و از آنها خواست در صورت مراجعه افراد و معرفی خود به عنوان ماموران ارگان‌های دولتی قبل از هرگونه پاسخگویی نسبت به رویت کارت شناسایی و اطمینان از صحت ادعای افراد اطمینان حاصل کنند.

دستبند پلیس صومعه‌سرا بر دستان مامور قلابی

به گزارش دیگری از این پایگاه، فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از دستگیری فردی که تحت پوشش مامور قلابی با وعده تسهیل در امور پرونده‌ها قصد اخاذی از شهروندان را داشت، خبر داد.

سرهنگ امیر وهاب‌زاده با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت در سطح جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه شخصی تحت عنوان مامور یکی از ارگان‌های دولتی با سوء‌استفاده از موقعیت و عناوین آن با وعده تسهیل در امور پرونده قصد اخاذی از شهروندان را دارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته، صحت موضوع محرز و با اقدامات فنی ماموران پلیس آگاهی، متهم مورد نظر شناسایی و دستگیر شد، افزود: تاکنون سه نفر بابت اخاذی به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از متهم با ارائه مدارک و مستندات اعلام شکایت کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر شکات احتمالی این پرونده ادامه دارد، بیان کرد: متهم ۲۷ ساله با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha