استاندار خراسان‌رضوی: تامین مسکن روستائیان دغدغه دولت است

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: تامین زمین و مسکن برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سکنه در ۲ هزار و ۶۰۰ روستای این استان از اهمیت زیادی برای دولت برخوردار است.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در آیین واگذاری ۱۴۴ قطعه زمین در روستای تپه سلام مشهد افزود: تهیه زمین و ساخت مسکن با توجه به مسائل اقتصادی به تنهایی از مردم میسر نیست.

وی بیان کرد: اجرا و بازنگری هزار و ۱۱۳ طرح هادی در روستاهای استان خراسان رضوی ظرفیتی حقیقی برای ساخت مسکن روستایی در خراسان رضوی ایجاد می‌کند، برای احداث مسکن روستایی مطابق قانون به انشعاب آب، گاز و برق بیشتر نیاز داریم که بازنگری طرح های هادی این ظرفیت را به صورت قانونی تامین می کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تهیه زمین در روستاهایی که مردم در آنها به مسکن نیاز دارند با برخی محدودیت ها شامل تداخل با اراضی منابع طبیعی و مالکیت های شخصی روبرو است، لذا تامین زمین در این خصوص بر عهده دولت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: زمانی که مردم در موضوعاتی مانند مسکن، اشتغال و مسائل اقتصادی با مشکل مواجه می شوند، مسوولان همانند دوره دفاع مقدس باید وارد عمل شوند.

نظری با بیان اینکه پولی برای تامین زمین مسکن روستایی از روستائیان دریافت نمی شود، اظهار کرد: زمین ها قابل خرید و فروش نیست و از مردم انتظار داریم بلافاصله پس از تحویل زمین ها، اقدام به ساخت کنند تا بعد از تسهیلات لازم به مردم پرداخت شود.

استاندار خراسان‌رضوی: تامین مسکن در روستاها دغدغه دولت است

ساخت ۲۴۵۰ واحد مسکونی در مهرگان مشهد

فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: برای ساخت ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در "مهرگان"، یک منطقه منفصل شهری مشهد، تحویل مردم شده که تعدادی از آنها تا پایان سال تکمیل می شود.

محسن داوری بیان داشت: همچنین زمین ۲۰ هزار واحد مسکونی در گلبهار تحویل متقاضیان شده که شماری از این تعداد در حال ساخت بوده و برنامه ریزی برای تکمیل این قطعات در سال آینده انجام شده است.

وی به عزم دولت بر ساخت مسکن روستایی در مناطق پیرامونی مشهد اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای دی ماه، زمین هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی بین مردم در این مناطق شامل شهر ملک آباد و روستاهای شترک، کشف، کنه بیست، فریزی، تپه سلام و بازه حوض قرعه کشی شده است.

فرماندار مشهد ادامه داد: قرعه کشی ۱۴۴ قطعه زمین برای ساخت ۲۸۸ واحد مسکونی در روستاهای تپه سلام و بازه حوض بخش احمدآباد نیز امروز انجام شد.

داوری به پیگیری بنیاد مسکن برای استفاده از سازه های پیش ساخته در طرح مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: اجرای مسکن روستایی با این روش کم هزینه واستحکام بنای بیشتر انجام شده و با توجه به سرعت بیشتر عملیات اجرایی مردم زودتر خانه دار می شوند.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha