۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85373562
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ارتفاع برف در استان همدان به ۳۰ سانتیمتر رسید

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85373562
ارتفاع برف در استان همدان به ۳۰ سانتیمتر رسید

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: ارتفاع برف در برخی از نقاط استان با فعالیت یک سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۰ سانتیمتر رسید.

محمد حسن باقری شکیب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی شب گذشته بارش برف و باران بیشتر نقاط استان همدان را فرا گرفت و این میزان بارش از ایستگاه بارانسجی «نشر» همدان با ۱۸ میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی ماهواره‌ای، این سامانه بارشی تا اواخر امشب در استان فعال است و در برخی از نقاط بارش خفیف برف پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: روزهای شنبه و یکشنبه آسمان استان قسمتی ابری بوده و از ظهر دوشنبه تا صبح چهارشنبه سامانه بارشی دیگری به ویژه نیمه غربی استان را تحت تاثیر قرار می دهد و بارش برف را به دنبال دارد.

باقری شکیب افزود: با توجه به بارش برف و احتمال اختلال در تردد وسایل نقلیه به خصوص در گردنه ها، لازم است که از تردد غیرضروری از امروز تا صبح شنبه اجتناب شود.

وی ادامه داد: صبح فردا شنبه و یکشنبه کاهش محسوس دمای صبحگاهی و یخبندان را در استان همدان پیش بینی می شود و دمای کمینه در برخی از نقاط استان برای صبح یکشنبه به ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب اظهار کرد: بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای شهر نیز چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha