۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85373927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیبان نماز جمعه شهرهای بوشهر: دستاوردهای انقلاب تبیین شود

بوشهر - ایرنا - خطیبان نماز جمعه شهرهای مراکز شهرستان های استان بوشهر بیان کردند:تبیین دستاوردهای انقلاب رسالتی همگانی است که باعث تقویت روحیه امید ، خودباوری و جلب مشارکت عمومی در عرصه‌های سرنوشت ساز از جمله انتخابات خواهد شد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: با هدف رشد و رونق تولید ، بانک‌ها باید بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کوچک را دریابند و از آن‌ها حمایت تسهیلاتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی " در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: ظرفیت‌ لازم برای تولید وجود دارد که در صورت رفع موانع شرایط برای پیشرفت فراهم می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: منابع مالی بانک‌ها به دست بنگاه‌های کوچک و متوسط برسد تا زمینه برای رشد و رونق تولید فراهم شود.

وی افزود: منابع مالی باید براساس عدالت توزیع و همچنین برای صادرات تولیدات تسهیلگری لازم اعمال شود.

خطیب جمعه بوشهر یادآور شد: : خداوند بزرگوار به امام راحل توفیق داد تا خط مستمر بعث نبوی را با ایستادگی و آمدن مردم به صحنه در این برهه حساس زمانی ترسیم کند.

اسماعیلی عنوان کرد: اگر ما با دشمنان این مردم دشمن و "مرگ بر آمریکا می‌گوییم" این رویکرد نیز بر گرفته از قرآن به عنوان کتابی آسمانی است.

وی گفت: اساس نظام جمهوری اسلامی حرکت به سمت دولت اسلامی و عدالت است که باید به طلوع عدالت حضرت مهدی (عج) منتهی شود.

اسماعیلی افزود: پیشرفت‌های گوناگون از جمله صدور انقلاب به عنوان رایحه خوش بهاری در جای جای دنیا بر گرفته از عطر انقلاب اسلامی است که منجر شده کشورهای خط مقاومت با صلابت در برابر دشمنان خود ایستادگی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت فعال در عرصه انتخابات عنوان کرد: همگان باید با مشارکتی پررنگ و فعال در انتخابات ۱۱ اسفندماه حضوری حماسی داشته باشند تا افرادی متدین، شجاع و دلسوز برای این منصب مهم و کلیدی انتخاب شود.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: راه مقابله با سیاست راهبردی دشمن حضور مردم در صحنه از جمله انتخابات یازدهم اسفند است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: پایه تحول در کشور، انتخابات است.

وی یادآور شد: ملت در عین اینکه نقدها و مشکلاتی دارند، ۴۵ سال پای انقلاب ایستاده اند و از دستاوردهای به دست آمده پاسداری کرده و با صندوق های رای قهر نخواهند کرد.

رکنی حسینی ادامه داد: مهم ترین وظیفه دولت بهبود فضای کسب و کار است و تلاش هم برای رفع موانع تولید می کند اما آنچه که می تواند ، این فضا را بهبود ببخشد فراهم کردن امکاناتی است که می توانیم در اختیارشان قرار دهیم.

وی نقدینگی را از علل تورم در اقتصاد و جامعه دانست و گفت: دشمن بخاطر پیشرفت کشور از جمله هوافضا که به دست دانشمندان جوان اتفاق افتاده ، عصبانی و متحیر شده است.

امام جمعه گناوه اظهارداشت: استقلال و پیشرفت علمی شرکت های دانش بنیان از برکات نظام و انقلاب است و جوانان کشور در این زمینه توانستند کارهای بزرگ انجام دهند.

رکنی حسینی گفت: وظیفه نظام خدمت بی منت به مردم است و قبول داریم که دچار سختی و گرانی هستند، اما پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه های مختنلف گسترده و چشمگیر بوده است و باید اطلاع رسانی شود.

دشتی

امام جمعه خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: مردم ایران با حضور باشکوه خود در انتخابات ۱۱ اسفند دشمن را ناامید و زمین گیر می‌کنند.

" حجت‌الاسلام علی زاهددوست " در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: ملت ایران سال‌ها است با انواع دشمنی‌ها و بغض آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند، و دشمن را در همه صحنه ناکام گذاشته است.

وی افزود: آخرین حربه دشمنان تلاش بی وقفه در جهت ناامید کردن مردم از آینده نظام اسلامی و دلسرد کردن از حضور در صحنه انتخابات است اما به عنایت الهی ملت ایران اراده کرده همچنان که در ۴۵ سال گذشته دشمن را در میدان‌ها و صحنه‌های مختلف مایوس کرده اند، در انتخابات ۱۱ اسفند هم حضوری باشکوه خواهند داشت.

امام جمعه خورموج یادآور شد: در مدار قرار گرفتن سه ماهواره ایرانی با وجود بیش از چهار دهه تحریم، برای آمریکایی‌ها و کشورهای غربی سخت و سنگین است.

وی افزود: این موفقیت بزرگ حاوی این پیام مهم و راهبردی است که می‌توان هم استقلال سیاسی داشت و به آمریکا و غرب وابسته نبود و در همه زمینه‌ها پیشرفت خیره‌کننده داشت.

زاهددوست بیان کرد: بعد از چهار ماه از آغاز طوفان الاقصی همه خبرها حکایت از شکست ذلت بار رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها و نشان از پیروزی و موفقیت گروه‌های مقاومت و مردم مظلوم غزه است.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی در حال ادامه حیات است و به زودی شاهد مرگ این رژیم پلید خواهیم بود و رو سیاهی برای کسانی می‌ماند که حامی این رژیم بودند.

تنگستان

امام جمعه موقت اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: حضور مردم در صحنه بزرگترین عامل اقتدار کشور است.

" حجت الاسلام اصغر صفری " در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم اظهار کرد: دهه فجر یادآور عظمت اقتدار و حماسه ملتی است که در پی مجاهدت‌ها و مبارزه علیه جهل استبداد خودکامگی و وابستگی به پیروی قاطعانه از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) امید و بیداری را در دل آزادی‌خواهان و عدالت طلبان خسته از ظلم و ستم در سراسر جهان بارور کردند.

وی اضافه کرد: اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گرانمایه این شجره طیبه فرصت مغتنمی است برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

صفری با اشاره به روز فناوری فضایی ادامه داد: با نگاهی به سه دهه فعالیت در این زمینه و تقویم افتخارآفرین صنعت ماهواره‌ای کشور سیر تحول فناوری فضایی به برکت نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از پیش نمایان شده است.

وی بیان کرد: مردم عزیز ما باید بدانند حضور آنها در عرصه‌های مختلف تضمین کننده امنیت ملی است.

صفری ادامه داد:آنچه سایه جنگ و تعرض دشمن در طول سال‌های متمادی از سر این کشور رفع کرده حضور مردم در صحنه بوده است.

امام جمعه موقت اهرم ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات فقط یک پدیده سیاسی نیست بلکه مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، آزادی، نقطه اتکای حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان است.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: بیکاری جوانان بومی در کنار حجم عظیم صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر پدیده زشتی است.

" حجت الاسلام محمود محمودی " در نماز جمعه کنگان با تبریک چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تاکید بر بیان واقعیات و حقایق انقلاب و تبیین دستاوردهای نظام دینی گفت: اگر حقایق انقلاب بازگو نشود عده‌ای می آیند و تحریف می‌کنند و چهره رژیم منحوس و ظالم پهلوی را بزک می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن عمیق به مسئله جهاد تبیین و عینیت بخشیدن به فرمان رهبری معظم انقلاب افزود: همه گروه‌ها از جمله اهل قلم و هنر و مانند آن در قالب‌های مختلف هنری به جهاد تبیین به عنوان یک واجب فوری بپردازند.

امام جمعه کنگان یادآور شد: انقلاب اسلامی به ما هویت و عزت داد .

محمودی گفت: کسی منکر مشکلات اقتصادی ، گرانی و بیکاری جوانان در کنار حجم عظیم صنعت بعنوان یک پدیده زشت و در برخی مواقع سو مدیریت نیست اما به رغم همه این مسائل انقلاب توانست جلوی فسادهای سازمان یافته، سیاه نمایی‌ها و مانند آن را بگیرد و تحولی شگرف در زندگی مادی و معنوی مردم به وجود آورد.

وی  بیان کرد: یکی از مشکلات این شهرستان کاهش چهار هزار متر مکعبی آب است که این مسئله قابل پذیرش نیست .

خطیب جمعه کنگان با اشاره به سفر کاروان خدمت به شهرستان کنگان و دیدارهای مردمی استاندار، معاونین و مدیران کل و پاسخگویی به مردم بیان داشت: در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی، دیدار با معتکفین و نشست با نخبگان و شورای اداری استان در کنگان، از چندین طرح بازدید و گره گشایی شد که جای تقدیر دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره عالم عامل ، دانشمند و شخصیت فرهیخته مرحوم آیت الله نمازی (ره) عنوان داشت: آیت الله نمازی شخصیتی که سال‌ها از ارکان سپاه، مدتی دادستان کل کشور، از مفاخر استان و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان بود که منشا آثار و برکت در حوزه دین و انقلاب اسلامی بود.

دیر

امام جمعه دیر گفت: باید تلاش شود که مشکلات جایگاه‌های سوخت شهرستان دیر رفع شود.

" حجت الاسلام سیدعلی حسینی" در خطبه‌های نمازجمعه دیر با تبریک فرا رسیدن دهه فجر افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف داشته است که برای قضاوت درباره آنها باید موانع و امکانات را کنار هم ببینیم و بعد قضاوت کنیم.

وی   تصریح کرد: باید ضعف اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی برطرف شود و مردم هم بخاطر مشکلات نقاط قوت را نادیده نگیرند.

حسینی با تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اسفندماه، بیان کرد: دشمن با تبلیغات گمراه کننده می‌خواهد مردم را از حضور در صحنه انتخابات بازدارد که مردم این بار هم دست رد به سینه دشمن می‌زنند.

عسلویه 

 امام جمعه موقت عسلویه گفت: مسؤولان از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: ماه رجب از ماه‌های بزرگ الهی است و در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان با روزه گرفتن، خدا گناهان را می‌بخشد و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و غفلت نکنیم.

امام جمعه موقت عسلویه با تبریک ایام فرخنده دهه فجر بیان کرد: قدر انقلاب را بدانیم؛ خیلی‌ها این انقلاب اسلامی را ساده می‌انگارند و توجه ندارند در حالی که باید انقلاب را از جانمان عزیزتر بدانیم.

وی تاکید کرد: خیلی از افراد در خارج کشور دلشان برای این انقلاب می تپد و به دید دیگری نگاه می‌کنند. آنها در کشورهای خود آزادی ندارند. آزادی و دموکراسی واقعی را ما در ایران داریم و زیر بار استعمارگران زندگی نمی کنیم‌.

بحرینی با بیان اینکه انتخابات خیلی مهم است افزود: دشمن دنبال این است که مردم پای صندوق رأی نیایند. در آمریکا مردم در برابر دولتشان حرمت ندارند ولی در انتخابات شرکت می‌کنند ولی ما در مقابل دولتمان حرمت داریم و هر رأی ما مشت محکمی بر دهان استکبار است. در انتخابات افراد دلسوز برای مردم و انقلاب انتخاب کنید و از افراد آگاه و مطمئن بپرسید و رأی دهید.

وی روز هوا و فضا را گرامی داشت و ادامه داد: عزیزان ما در این سازمان خوب کار کرده اند و ماهواره‌های خوبی ساخته اند. آمریکا و انگلیس ساخت ماهواره‌ها را محکوم کردند، غلط کردند. مگر فقط باید شما پیشرفت کنید.

امام جمعه موقت عسلویه اضافه کرد: با این همه تحریم و محرومیت ماهواره به فضا فرستادیم، موشک‌های نقطه زن ساختیم دنیا تعجب کرده است. اینها ارزش است و انقلاب ما در دنیا صدا کرده و از نظر علمی جلو زدیم.

بحرینی افزود: کشور یمن که هیچ نداشت و محروم‌ترین کشور اسلامی بود امروز مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده است و حزب الله امروز حرف اول را در منطقه می‌زند.

وی گفت: از مسؤولان می‌خواهیم به این ملت کمک کنند و با روی خوش با مردم برخورد کنند. مردم صاحبان انقلاب هستند. ما آنچه داریم از برکات انقلاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha