خطیبان نماز جمعه بوشهر خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شدند

بوشهر-ایرنا - تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ،رعایت اخلاق انتخاباتی ، دعوت به حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفندماه بخشی از محورهای خطبه نماز جمعه در برخی از شهرهای مراکز شهرستان‌های استان بوشهر است.

بوشهر

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رقابت بین داوطلبان نمایندگی در انتخابات امری طبیعی است اما این افراد باید به قانون و اخلاق مداری پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: داوطلبان نمایندگی باید بجای تخریب رقبا بر بیان برنامه ها و توانمندی های خود تمرکز کنند.

وی افزود: عدم رعایت اخلاق مداری بیانگر این است که داوطلب ضعف خود را با تضعیف بزرگی دیگران نشان دهد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اخلاق انتخاباتی به منزله احترام و تکریم رقیب است.

صفایی بوشهری یادآور شد: مردم این استان با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفندماه حضورحماسی خواهند داشت.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: دشمنان و خائنان به دنبال حذف مردم از انقلاب هستند اما مردم همواره در صحنه حضور دارند و با جان از انقلاب خود دفاع می کنند.

وی بیان کرد: مردم در اننتخابات پیش رو نیز با حضوری حماسی ثابت خواهند کرد که انقلاب خود را لحظه‌ای تنها نخواهند گذاشت.

امام جمعه بوشهر با بزرگداشت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و یاد و خاطره شهدای این نیرو اظهار کرد: نیروی هوایی با پیشرفت‌های مختلف در تجهیزات، مدیریت ستاد و عملیات میدان نشان داده هموار نماد عزت و اقتدار ایران در تمامی عرصه‌ها است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران پاسخ مثبت به هدایت‌های قرآن و بعثت پیامبر (ص) است و برای موفقیت و داشتن کشوری با تمدن عالی در تاریخ جهان باید براساس اسلام حرکت کنیم چرا که اسلام آخرین هدایت‌های خداوند به جامعه بشری است.

صفایی بوشهری ادامه داد: دشمن برای خواص برنامه دارد و باید با جهاد تبیین و خنثی کردن توطئه دشمن در مقابل تهاجم، تحریف و انحراف مقاومت کنیم.

وی با تبریک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد:مسئولان باید بیش از این تلاش کنند چرا که مردم امتحان خود را داده و پای انقلاب ایستادند و در مسیر انقلاب و هدایت‌های رهبری یک لحظه توقف نکردند.

صفایی بوشهری بیان کرد: انقلاب اسلامی با ادامه راه خود به پیروزی نهایی که تحقق تمدن نوین اسلامی است خواهد رسید.

وی گفت: در ایام عید نوروز استان بوشهر و سواحل این استان پذیرای گردشگران بسیاری هستند که مسوولان باید برای رفاه گردشگران و بویژه مسائل فرهنگی آنان اهتمام جدی داشته باشند.

صفایی بوشهری افزود: با هدف جلوگیری از آسیب فرهنگی به استان باید در حوزه عفاف و حجاب نیز برنامه ریزی لازم انجام شود و هر کدام از دستگاه‌ها وظایف خود را به بهترین نحو ممکن اجرا کنند.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: خواص در برهه کنونی به تعبیر و تاکید رهبرمعظم انقلاب باید نقش آفرینی در جامعه کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: رهبری دیدارهای هفته جاری با فرماندهان نیروی هوایی و کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی و بیانات مهمی ایراد فرمودند که یکی از آنها بحث خواص بود.

وی گفت: در این دیدار رهبری به نقش و وظیفه سنگین خواص جامعه اشاره کردند که باید تابع قرار گرفتن جو نشوند و با حفظ حرکت عمومی جامعه دچار انحراف نشود.

امام جمعه گناوه افزود: خنثی کردن شبهات و فرافکنی دشمن و تبیین دستاوردهای نظام از دیگر وظایف خواص طبق فرامین رهبری است.

وی یکی دیگر از وظایف خواص را نقش آفرینی در انتخابات پیشرو عنوان کرد و گفت: هر قشری که مخاطب دارند باید در هرچه پرشور برگزارکردن انتخابات نقش آفرینی کند.

رکنی حسینی بیان داشت: هرچه حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفند پرشور و حداکثری باشد قدرت و امنیت ملی بیشتر خواهد کرد.

امام جمعه گناوه افزود: سیاست ترور فرماندهان و نخگبان محور مقاومت توسط آمریکا و اسرائیل راهبرد فوری محور شرارت و ناامنی خواهد بود و اگر با آن تقابل نشود، این روند ادامه خواهد یافت.

وی گفت: فاز ناامنی سازی ، ترور و حملات انتخاری اوج درماندگی قدرت اول دنیا است و چون تاب مقابله با حرکت مقاومت ندارند، در فاز امنیتی وارد شده اند.

رکنی حسینی با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: ۴۵ سال از عمر شجره طیبه انقلاب می‌گذرد و روز به روز بر اقتدار آن با حمایت مردم افزوده می‌شود.

وی بیان داشت: حضور یکپارچه مردم به رغم مشکلات در یوم الله ۲۲ بهمن باشکوهتر از سال های قبل برگزار خواهد شد.

امام جمعه گناوه بر خدمات رسانی صادقانه مسئولان به مردم بخصوص سفره آنها تاکید کرد و خواستار تلاش بیشتری در این زمینه شد.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دستور قرآنی است و ملت بزرگ ایران با مدد از آیات قرآن ۲۲ بهمن تماشایی را خلق خواهند کرد.

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان اظهار کرد: دهه فجر فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام کارآمد دینی است و دولت‌ها باید خدمات دولت خود و دولت‌های گذشته را که در حقیقت خدمات نظام است به مردم ارائه دهند.

وی با بازخوانی ضرورت عمران ، آبادانی و رفاه در حکومت دینی و ضرورت توجه جدی کارگزاران نظام به رفع مشکلات و ایجاد بستر برای رفاه مردم، بیان کرد: از افتخارات نظام دینی این است که به رغم همه فشارها، تحریم‌ها ، جنگ و فتنه‌ها، جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از امور در زمره ۱۰ کشور اول دنیا است.

محمودی افزود: حکومت دینی همانگونه که نسبت به مسائل دینی و معنوی بایستی حساس باشد و به فکر دین مردم باشد، باید به مسائل رفاهی و مادی مردم نیز توجه کند.

امام جمعه کنگان گفت: از مقام‌های اجرایی و نماینده عالی دولت در استان می‌خواهم سیاست‌های تجارت دریا محور را تسریع، و در امر مجوز صید و صیادی و کالای ملوانی، تسهیل دهنده امور مردم باشند.

تنگستان

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: بعد از ۴۵ سال هنوز مردم با اراده محکم در مسیر ولایت قرار دارند و در یوم الله ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود، انقلاب دیگری رقم خواهند زد.

حجت الاسلام " حبیب پهلوزاده" در خطبه‌های جمعه این هفته شهر اهرم اظهار کرد: همه آزادی خواهان دنیا اگر امروز می‌توانند در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی قد علم کنند فقط بخاطر انقلاب مردم ایران اسلامی ، برکت خون شهدا و ولایتمداری شما مردم ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: برای اینکه این انقلاب سالم بماند و مثل بهمن ۵۷ پرشور به مسیر خود ادامه دهد لازم است ما مردم در این انتخابات پیش رو پرشور و با بصیرت حضور پیدا کنیم

پهلوزاده با اشاره به اینکه انتخاب مردم در ساز و کار نظام اسلامی مهم است افزود: مردم، ترکیب جمهوری اسلامی را با انتخاب کاندیداهای انقلابی، ولایی، مردمی و صادق انتخاب خواهند کرد.

جم

امام جمعه جم گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات از مصادیق " امر جامع" قرآن است.

حجت‌الاسلام " محمد محمدی" در خطبه‌های نماز جمعه جم اظهار کرد: انتخابات تکلیفی شرعی و حقی بزرگ برای آحاد مردم، و هم قدرتی الهی برای تحقق اهداف الهی است.

وی بیان کرد: به همین نسبت عدم حضور در آن، گناهی سیاسی، اجتماعی و محرومیت از حقی بزرگ و بی‌پشتوانه گذاشتن جبهه حق است.

امام جمعه جم گفت: اقدام وزارت اطلاعات در شناسایی ، کشف و ضربه‌زدن به عناصر اصلی و فرعی موساد در ۲۸ کشور دنیا ستودنی است.

دشتستان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با خون شهدا است.

حجت‌الاسلام " حسن مصلح " در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: در رژیم گذشته چهار هزار و ۳۵۰ روستا برخوردار از برق بودند پس از انقلاب ۵۴ هزار و ۲۳۲ یعنی ۹۹ درصد روستا صاحب برق شدند.

وی بیان کرد: پیش از انقلاب ۳۱۲ مخابرات در روستاها وجود داشت و پس از انقلاب ۵۳ هزار روستا دارای مخابرات شدند.

مصلح یادآور شد: قبل از انقلاب هیچ‌کدام از روستاها از نعمت لوله‌کشی گاز برخوردار نبودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۶ هزار روستا از لوله‌کشی گاز بهره‌مند هستند.

امام جمعه برازجان تاکید کرد: پیش از انقلاب ۱۳۴ روستا خانه بهداشت داشتند، اکنون ۱۷ هزار ۹۲۱ خانه بهداشت وجود دارد .

مصلح ادامه داد: در زمینه آب شرب بهداشتی، مرکز تحصیلی شبانه روزی، سواد آموزی در روستا، راه‌های روستایی، خودروهای شخصی، مسکن، سد و بهداشت و درمان نیز شاهد دستاوردهای خوبی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha