توصیه‌های پلیس راهور برای صبح شنبه پرترافیک پایتخت/ آمار بالای تخلفات در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه در ساعت‌های ابتدایی صبح شنبه برخی معابر شهر هنوز لغزنده است، به رانندگان توصیه کرد که در معابر با سرعت پایین و آرام حرکت کنند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ فیروز کشیر روز شنبه گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در صبح روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ از سطح معابر بزرگراهی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع بار ترافیکی در مسیرهای شرقی، غربی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آبشناسان - سردار جنگل و سنگین، علامه - شقایق و نیمه سنگین، همت - اشرفی و سنگین و در محدوده بزرگراه شهید بابایی در مسیر شرق به غرب نیروی زمینی و سنگین است.

سرهنگ کشیر گفت: بار ترافیک در مسیر آزادراه تهران کرج در ابتدای صبح سنگین و انتهای بار ترافیکی در بزرگراه زین الدین - شمس آباد سنگین، همچنین ترافیک در محدوده بزرگراه شهید سلیمانی - محدوده صیاد سنگین است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک امروز از مسیرهای غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین است که می‌طلبد شهروندان ضمن مدیریت سفرهای خود از ترددهای غیر ضرور در سطح معابر پایتخت خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر فاصله طولی را با خودروی مقابل رعایت کرده و از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری کنند.

سرهنگ کشیر ادامه داد: همچنین رانندگان از پر بودن باک بنزین مطمئن شوند و سیستم‌های گرمایش خودرویی مانند بخاری را بررسی کنند.

وی در خصوص مدیریت معابر لغزنده در پی بارش برف در روز گذشته نیز گفت: رییس پلیس راهور تهران بزرگ به همراه مدیران شهری در مناطق شهری حضور یافته و از نزدیک بر شن پاشی و رفع یخ زدگی ها و روان سازی ترافیک نظارت داشتند تا شهروندان و رانندگان مخصوصا افرادی که بهشت زهرا (س) مراجعه می‌کنند در ترافیک باقی نمانند و سفری امن و ایمن را تجربه کنند.

سرعت بالا و سبقت غیرمجاز، بلای جان راننده‌ها

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه آمار اعمال قانون رانندگان تهرانی عدد بالایی را نشان می‌دهد که می‌طلبد رانندگان گرامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند، از سرعت بالا و سبقت های غیرمجاز به عنوان دو مولفه ای که کنترل را از دست راننده خارج کرده و موجب وقوع تصادف‌های جرحی و فوتی می شوند، نام برد.
سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص آمار اعمال قانون رانندگان حادثه ساز، گفت: پلیس برای آنکه از وقوع تصادفات پیشگیری کند بحث اعمال قانون تخلفات حادثه ساز را هم برنامه ریزی کرده و اعمال قانون‌های خود را انجام می‌دهد با اعمال قانون به رانندگان گوشزد می‌کنیم تا مرتکب این تخلفات نشوند.

وی افزود: در ده ماهه سال ۱۴۰۲ درشهر تهران و در بحث تخلف حرکات نمایشی، بیش از ۱۶۰۰ راننده‌ای که مرتکب این تخلف شده بودند اعمال قانون شده‌اند اچهمچنین در خصوص رانندگانی که بیش از ۵۰ کیلومتر بیش از حد مجاز سرعت داشته‌اند نیز ۳۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته که این نشان دهنده آن است که رانندگان خیلی به سرعت مجاز توجهی ندارند.

وی افزود: تخلف رانندگی با بیش از ۵۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز نیز از تخلفاتی است که بسیار حائز اهمیت و خطرساز است و در کارنامه راننده آن ۱۰ نمره منفی در صورت بروز این تخلف ثبت خواهد کرد.

سرهنگ جوانبخت اضافه کرد: سرعت و سبقت دقیقا دو مولفه ای هستند که کنترل را از دست راننده خودرو خارج کرده و وقتی با هم همراه می‌شوند وقوع تصادفات جرحی و فوتی حتما اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: همچنین در بحث سرعت و سبقت ها همکارانم یک هزار و ۴۰۰ مورد اعمال قانون در این مدت داشته‌اند و در بحث تخلف عبور از چراغ قرمز نیز در این مدت ۵۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته که رانندگان تهرانی واقعا نباید دیگر از چراغ قرمز عبور کنند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : اعمال قانون تخلف حرکت بطور مارپیچ نیز در این مدت ۷۰ هزار فقره بوده است.

همچنین حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها نیز یکی از تخلفات حادثه ساز و خطرناک است که در این مدت ۲۳ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته است.

وی گفت: اعمال قانون رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گردان در حین رانندگی نیز در مدت ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲ هزار فقره و اعمال قانون عبور از محل ممنوع نیز ۴۰۰ هزار مورد و همچنین اعمال قانون تجاوز به چپ در این مدت نیز ۱۳ هزار مورد بوده است.

سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: این اعداد واقعا آمار بالایی را نشان می‌دهد و می‌طلبد که رانندگان گرامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha