تداوم تحرکات رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری همزمان با جنگ غزه

تهران- ایرنا- همزمان با جنگ غزه تحرکات رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی ادامه دارد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، العهد در گزارشی آورده است: در شرایطی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از ضرورت به رسمیت شناختن کشور فلسطینی خلع سلاح شده در کرانه باختری و غزه دم می‌زند به گونه ای که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی نباشد، مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی هستند.

در همین زمینه رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» از تحرکات مقامات صهیونیست برای برگزاری نشست موافقت با ایجاد شهرک های جدید خبر داد و طبق برآوردها، قرار است هفت هزار واحد مسکونی در چند مرحله در مناطق اشغالی ساخته شود.

«شلومو نئمان» رئیس شورای منطقه «غوش عتسیون» و رئیس شورای «یاشع» در کرانه باختری مدعی شد: این که ما تاکنون کاری انجام نداده‌ایم به این علت است که شرایط دشوار اسرائیل را درک می‌کنیم. روابط راهبردی با آمریکا مطابق نیازهای جنگ است. صبر ما زیاد است اما زمان آن فرا رسیده که این رکود پایان یابد و خود را از دستورات تحقیر آمیز آمریکا که ما را از ساخت شهرک در کرانه باختری منع می‌کند، رها سازیم. اگر امسال ساخت و ساز انجام نشود طی سه ساله آتی هرگز ساخته نخواهد شد. دولت اسرائیل باید این را بفهمد که ما به لحظه ای رسیده‌ایم که دشمن نه تنها در غزه و لبنان بلکه در کرانه باختری نیز پاسخ خواهد داد.

فتنه صهیونیست ها در سرزمین فلسطین که از سال ۱۹۱۷ با توطئه انگلیس آغاز شد و در سال ۱۹۴۸ با تاسیس رژیم جعلی اسراییل به اوج خود رسید هنوز هم با غصب اراضی فلسطینیان و ساخت شهرک های صهیونیست نشین در این اراضی ادامه دارد و حتی این روند در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که ۱۵ مهرماه آغاز شده و تاکنون نزدیک به ۲۷ هزار فلسطینی نیز شهید شده اند، متوقف نگردیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha