حماس: کنفرانس «شهرک‌سازی در غزه» برای پاکسازی نژادی ملت فلسطین است

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برگزاری کنفرانس موسوم به «شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه باختری» را به شدت محکوم کرد و هدف از آن را زمینه سازی برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین و پاکسازی نژادی آنها دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، حماس تاکید کرد که برگزاری کنفرانس یادشده و دعوت به شهرک‌سازی توسط ائتلاف فاشیستی حاکم و مشارکت ده‌ها وزیر و نماینده کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در آن، نشان دهنده اهداف آشکار این رژیم برای اجرای جنایت کوچ اجباری و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین است.

حماس همچنین تاکید کرد که برگزاری این کنفرانس در روز گذشته، نشان‌دهنده نادیده گرفتن قوانین و معاهدات بین‌المللی از سوی رژیم سرکش اسراییل و همچنین نادیده گرفتن تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری است که خواستار توقف تمام اقدامات نسل‌کشی در غزه شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اضافه کرد: از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که موضع قاطع اتخاذ کرده و مساله پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین را محکوم کند.

پیش از این نیز «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: برگزاری کنفرانسی در رابطه با شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه‌ باختری آسیب‌های بین‌المللی به اسرائیل می‌زند.

وی گفت که این کنفرانس به توافق احتمالی تبادل اسرا نیز آسیب می زند و نظامیان ارتش را در معرض خطر قرار می‌دهد.

لاپید تاکید کرد که برگزاری این کنفرانس به معنای بی مسئولیتی وحشتناک است، نتانیاهو و کابینه‌اش صلاحیت ندارند.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی همچنین گفت که کابینه نتانیاهو در طول تاریخ بیشترین آسیب را به این رژیم زده ا

وی گفت که کنفرانس شهرک‌سازی حزب «عوتسما یهودیت» به همراه تعداد زیادی از اعضای حزب لیکود، لکه ننگی بر پیشانی نتانیاهو و اینست. حزب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha