افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در یاورشهرهای تهران به ۲۵ هزار نفر

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، گفت: هم اکنون ۹ مجتمع تربیتی و درمانی ویژه معتادان متجاهر (یاورشهر) در تهران با ظرفیت ۲۵ هزار نفر وجود دارد و محدودیتی برای پذیرش این افراد نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد احمدی صدر روز شنبه در مراسم بهره برداری از فاز ۲ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاور شهر ۹ و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم پویش شهر شهرداری تهران افزود: در ابتدای تشکیل قرارگاه اجتماعی شهر تهران علل وجود معتادان متجاهر در پایتخت بررسی شد که دستگاه‌های متولی کمبود ظرفیت نگهداری برای معتادان متجاهر و نداشتن ظرفیت برای معتادان منع پذیرشی ها را مطرح کردند.

وی اظهار کرد: درآن مقطع اعلام شد که ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد و با تلاش‌های مستمر و جهادی، ۹ مرکز یاور شهر در تهران ویژه نگهداری معتادان متجاهر و منع پذیرشی ها راه اندازی شد که اکنون ۱۶ هزار معتاد در این مراکز حضور دارند و برای چند هزار نفر نیز ظرفیت خالی داریم.

احمدی صدر ادامه داد: در مراکز یاور شهر خدمات پزشکی و درمانی و همچنین خدمات اقامتی و ورزشی و رفاهی پیشش بینی شده و برای مهارت آموزی افراد نیز سالن مهارت آموزی تدارک و تجهیز شده است.

به گفته وی، اکنون مشکلی در زمینه نگهداری، آموزش و درمان معتادان متجاهر و منع پذیرشی ها در تهران وجود ندارد و دیگر نیاز به راه اندازی مراکز جدید نیز نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha