معاون شهردار تهران: در مراکز نگهداری چیزی به اسم منع پذیرش نداریم

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: با اقدامات ۲۹ ماهه مدیریت شهری پرونده مشکلات نگهداری و درمان معتادان متجاهر و افراد با مشکلات پذیرشی بسته شده و امروز دیگر چیزی به اسم منع پذیرشی در مراکز نگهداری نداریم.

به گزارش ایرنا، محمد امین توکلی زاده روز شنبه در مراسم بهره برداری از فاز ۲ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاور شهر ۹ و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم پویش شهر شهرداری تهران که درقالب پویش شنبه های امید و افتخار برگزار شد گفت: وقتی نخستین جلسه شورای اجتماعی به همت ریاست جمهور تشکیل شد در آغاز راه باتوجه به کمبودها متوجه شدیم که چقدر با چیزی که باید باشد فاصله وجود دارد.

به گفته وی، در آن زمان حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تخت برای اسکان مشمولان ماده ۱۶ وجود داشت و بسیار نگران بودیم که کسی در سرما نماند و برای تهیه یک تخت به چندین جا زنگ می‌زدیم، شب‌هایی که همکاران ما، غربالگری انجام می‌دادند و نیروهای سازمان بهزیستی طرح را اجرا می‌کردند، اعلام می‌شد که چون افراد منع پذیرشی هستند، جایی برای آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: آن روزها در خصوص منع پذیرشی‌ها که شامل آلزایمر، بیماری خاص، صغر سن و کبر سن هستند مشکل داشتیم اما امروز با زحمت و تلاش مسئولین که با هم همدل شدند چیزی به اسم منع پذیرشی نداریم و ظرفیت ۲۴ هزار نفری برای پذیرش تمامی این افراد تامین شده، قوه قضاییه و ۱۴ دستگاه به صورت مستقیم و ۲۰ دستگاه به شکل غیر مستقیم کمک کردند تا ۲۴ هزار ظرفیت ایجاد شود.

توکلی زاده افزود: تفویض اختیار به شهردار تهران در موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یک امید بزرگ در دل نیروهای حوزه آسیب شناسی ایجاد کرد و امروز پژوهشگران ما در مرکز رصد پیشنهاد خود را به مشاور و دستیار ویژه رییس جمهور در حوزه آسیب شناسی اجتماعی ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: امروز با پیوستن امنای محلات و شهروندان موارد مغفول مانده نیز دنبال شد و ۹ گام شامل سم زدایی، هویت بخشی، سلامت جسمانی، معنویت درمانی، حرفه آموزی مقدماتی، پرداخت به موضوع خانواده معتادان و حرفه آموزی تخصصی ورود به بازار اشتغال و مساله جامعه پذیری و صیانت پس از خروج در این مراکز در حال انجام است.

توکلی زاده یادآور شد: طبق دستور شهردار تهران قرارگاه اجتماعی در سطح محلات تشکیل می‌شود تا در سطح خود محلات برای آسیب‌ها تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: خوشحالم که در دهه مبارک فجر پویش امید و افتخار به ایستگاه ۹۵ رسید و موجب شد که مردم به عملکرد مدیریت شهری خوش بین باشند و نا امیدی از شهروندان تهرانی خارج شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha