خادمان شهر و تلاش بی‌وقفه در زیر بارش برف + فیلم

مشهد- ایرنا- بارش برف و رحمت الهی در اقصی نقاط کشور از جمله مشهد در پایان هفته لبخند را بر لب همگان نشاند و همزمان با بارش برف، نیروهای خدمات شهری لباس خدمت به تن کرده و تمام تلاش خود را در روز تعطیل به کار گرفتند تا خیابان ها و معابر عمومی را برای تردد شهروندان در نخستین روز هفته بعد مهیا کنند.

به گزارش ایرنا، در پایان هفته گذشته و آغاز هفته جاری بارش برف پهنه ایران زمین از جمله استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمهال و بختیاری، مازندران، کردستان، اردبیل، گیلان، تهران، قم، مرکزی و همدان را سپیدپوش و دل ملت ایران را به بارش رحمت الهی دلگرم کرد.

این بارش برف چندین جاده اصلی استان را بست و مدارس را در اولین روز هفته تعطیل کرد اما در شرایطی که همگان در فضای گرم خانه خود از پشت پنجره از دیدن چهره سفید شهر و بارش برف لذت می بردند، فعالیت نیروهای خدمات شهری در این وضعیت مضاعف شده بود و نارنجی فیروزه ای پوشان شهر، سرمای شدید هوا را به جان خریده و در سطح شهر به پاکسازی معابر مشغول شدند تا گرمای زندگی شهری رنگ افسردگی نگیرد و تردد شهروندان با مشکل مواجه نشود.

مشهدالرضا (ع) عصر و شامگاه جمعه در بازه زمانی چندساعته، شاهد بارش ۱۰ تا ۴۰ سانتیمتر برف در نقاط مختلف شهر بود و در این میان حضور نیروهای خدمات شهری برای برفروبی معابر و گذرگاه ها چشمگیرتر از همیشه بود که در سوز برف هدفی جز تسهیل تردد برای همنوعان خود نداشتند.

در شرایط سوز و سرمای هوا تلاش بی وقفه نیروهای خدمات شهری در خیابان‌ها برای خدمت رسانی به شهروندان امیدآفرین بودخادمان شهر و تلاش بی‌وقفه در زیر بارش برف + فیلم

معابر باز و عاری از برف در صبح نخستین روز هفته جاری رضایت خاطر شهروندان را به دنبال داشت، یکی از شهروندان به خبرنگار ایرنا گفت: هنگامی که قصد خروج خودرو خود از حیاط برای رفتن به سر کار را داشتم، نگران این بودم که آیا با خودرو می توانم بروم و مسیرها قابل تردد هست یا نه.

آذر عبداللهی افزود: وقتی با معابر باز و خیابان های بدون برف مواجه شدم، بسیار شگفت زده و خوشحال شدم، اقدام نیروهای خدمات شهری در بازگشایی معابر و خیابانها قابل قدردانی است.

شهروند دیگری نیز گفت: دست نیروهای خدمات شهری شهرداری را باید بوسید، در شرایط سوز و سرمای هوا مشاهده این نیروها در خیابان‌ها برای خدمت رسانی به شهروندان امیدآفرین بود.

مجید توسلی افزود: به منظور کمک و یاری رساندن به این نیروهای خدوم، به همراه همسایگان معابر و پیاده روهای مقابل خانه هایمان را برف‌روبی کردیم.

خادمان شهر و تلاش بی‌وقفه در زیر بارش برف + فیلم

آماده باش ۶ هزار نیروی خدمات شهری

۶ هزار نیروی خدمات شهری برای بازگشایی معابر در مناطق مختلف شهر روز گذشته تا صبح امروز آماده باش بودند با صدور هشدار وضعیت نارنجی در استان و مشهد توسط هواشناسی استان در دوازدهم بهمن ماه، تمهیدات لازم توسط مدیران شهری اندیشیده شد و نیروهای خدمات شهری به حالت آماده باش درآمدند.

طبق گفته شهردار مشهد، ۶ هزار نیروی خدمات شهری در مناطق مختلف شهر دیروز در آماده باش بودند و تا پاسی از شب برای تسهیل تردد شهروندان مشغول خدمت رسانی بودند.

محمدرضا قلندر افزود: بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین و ادوات برفروبی نیز در مناطق ۱۳ گانه شهر فعال بودند و نمک پاشی معابر را به انجام رساندند.

وی گفت: همچنین ۸۰۰ نفر از نیروهای فضای سبز کار برف تکانی درختان و برف روبی معابر بوستان‌ها را انجام دادند تا شاخه های درختان بر اثر سنگینی برف دچار شکستگی نشود.

شهردار مشهد ادامه داد: تجهیزات، ماشین آلات و پشتیبانی لجستیک سازمان عمران نیز در سطح شهر فعال بودند و ۱۰ کامیون حمل شن و نمک، چندین دستگاه لودر و جرثقیل در آماده باش بود.

خادمان شهر و تلاش بی‌وقفه در زیر بارش برف + فیلم

بیشتر بخوانید:

دمای شبانه خراسان رضوی به منفی ۱۰ درجه می‌رسد

هزار نفر گرفتار در کولاک خراسان رضوی امدادرسانی شدند

بارش برف پروازهای فرودگاه مشهد را متوقف کرد

خادمان شهر و تلاش بی‌وقفه در زیر بارش برف + فیلم

فعالیت شبانه پاکبانان

با تلاش نیروهای خدمات شهری به رغم بارش سنگین برف در سطح شهر هیچ معبر و خیابانی مسدود نشدمعاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کل مجموعه خدمات شهری در پی بارش برف در حال آماده باش بودند و سه هزار نفر نیز در سطح شهر از عصر جمعه تا صبح شنبه مشغول پاکسازی معابر و خیابان‌ها بودند.

مهدی یعقوبی افزود: نیروهای فضای سبز نیز برف تکانی درختان را انجام دادند و با تلاش نیروهای این معاونت خوشبختانه در سطح شهر هیچ مسیر مسدودی نداشتیم.

وی ادامه داد: ظرفیت و تجهیزات سازمان مدیریت پسماند نیز به کارگیری شد و محلول پاشی نیز انجام شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: استقرار ۱۷۷ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری شامل گریدر، لودر، مینی لودر(توماس)، خاور، نمک پاش، تانکر لجن کش، بیل برف روب، محلول پاش و ماشین پشتیبانی، ۸۰ دستگاه نیسان و خاور، ۸۰ دستگاه اره موتوری و تشکیل گروه های سه نفره در هر منطقه برای جمع‌آوری و قطع درختان ساقط شده از جمله اقدامات این معاونت در پی بارش برف بود.

یعقوبی اضافه کرد: عملیات نایلون‌کشی روی درختچه‌ها و گل‌های دائمی حساس به سرما نیز از قبل انجام شده بود.

وی از شهروندان مشهد خواست تا نسبت به برف‌تکانی درختان مقابل منازلشان در معابر فرعی شهر اقدام کنند.

خادمان شهر و تلاش بی‌وقفه در زیر بارش برف + فیلم

خبرنگا ایرنا تلاش کرد با برخی از نیروهای خدمات شهری مشغول فعالیت در سطح شهر در خصوص اقدامات دیشب و امروزشان مصاحبه‌ کند ، اما این نیروها که به عزت نفس و خدمت بی منت شهره اند، در پاسخ درخواست خبرنگار ایرنا با تبسمی گفتند که به تنها به وظیفه خود عمل کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha