«فروشگاه‌های خرید اعتباری» راهبرد وزرات صمت برای کنترل تورم در بازار کالاهای خانگی

سمنان - ایرنا - معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خرید اعتباری با ممانعت از رشد نقدینگی در مهار تورم موثر است و بر همین پایه، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه‌های منتخب کالاهای خانگی تا پایان امسال ۲ برابر سال گذشته برنامه‌ریزی شد.

علیرضا شاه‌میرزایی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های منتخب خارج از نمایشگاه‌ها، کالاهای خود را با تخفیف ویژه و یا به صورت خرید اعتباری عرضه می‌کنند. از مزایای خرید اعتباری این است که نقدینگی در بازار افزایش نمی‌یابد و به دلیل جلوگیری از رشد نقدینگی، تورم نیز افزایش نمی‌یابد.

وی ادامه داد: امکان خرید اعتباری و استفاده از تخفیف‌های ویژه در ۲۰ هزار فروشگاه منتخب کشور در زمینه‌های مختلف کفش، کیف، پوشاک، انواع مواد غذایی، آجیل، خشکبار و لوازم خانگی فراهم است.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی یا شرکتهای بزرگ با ارایه گواهی کسر از حقوق از کارفرما و یا از طریق بانک و پس از طی مراحل قانونی مانند اعتبارسنجی، می توانند به صورت اعتباری خرید کنند.

نمایشگاه های «عید تا عید»

این مسوول اظهار کرد: برای خرید اعتباری از طریق بانک‌ها، در برخی بانک‌ها سفته الکترونیکی الزام است، اما در برخی بانک‌ها این امکان بدون ضامن و نرخ سود میسر است و متقاضیان خرید می‌توانند بین ۲ تا چهار ماه بعد، هزینه را پرداخت کنند.

«نمایشگاه‌های خرید اعتباری» راهبرد وزرات صمت برای کنترل تورم در بازار کالاهای خانگی

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برگزاری ۲۵۰ نمایشگاه در سراسر کشور تا امروز در قالب «جشنواره عید تا عید» برنامه ریزی شد که شمار این نمایشگاه‌ها رو به افزایش است.

با توجه به تقارن عید نوروز و ضیافت ماه رمضان که ۲ رویداد مهم برای کشور است، نمایشگاه بهاره با عنوان «عید تا عید» برای عرضه تولیدات ایرانی برگزار می‌شود که تا ۶۰ درصد تخفیف برای محصولات در نظر گرفته شده است.

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم گفت: ۱۹ تا ۲۷ بهمن ماه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد عرضه مستقیم کالا و نشاط‌افزایی و تا پایان سال چندین نمایشگاه عید تا عید برای عرضه مستقیم محصولات مورد نیاز مردم در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان سمنان در دی ۱۴۰۲ سه درصد کمتر از میانگین کشوری بود و بعد از استان‌های تهران و خوزستان، در رده سوم قرار گرفت.

بر اساس جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در یکسال منتهی به دی ۱۴۰۲ حدود ۴۳ و ۶ دهم درصد است که در مقایسه با ماه گذشته هشت دهم درصد کاهش داشت.

استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی خدمات کسب و کار و نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی در استان سمنان به مناسبت دهه فجر با نام «روایت پیشرفت» به سمنان سفر کرد.

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۶۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌هایی سال گذشته، افتتاح می‌شود.

۹۰ طرح اقتصادی با اعتبار ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و ۶۷۹ طرح عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان در دهه فجر ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود.

افتتاح ۷۶۹ طرح اقتصادی و عمرانی استان سمنان هم در دهه‌فجر ۱۴۰۲ اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۰۲ نفر را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha