۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85375903
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان کم برخوردار همدان حمایت شدند

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85375903
هنرمندان کم برخوردار همدان حمایت شدند

همدان- ایرنا- مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: هنرمندان کم برخوردار و دارای درآمد اندک حمایت و برای حضور در جشنواره افق های روشن دعوت شدند.

سرهنگ حمیدرضا آقابیگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: آیین اختتامیه جشنواره افق های روشن با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار و از برگزیدگان این جشنواره در چهار بخش تجلیل می شود.

وی اضافه کرد: در زمینه فیلم کوتاه ۴۰ اثر به داوری رسید که فیلم های خوبی در عرصه انقلاب با موضوع ایثار، جهاد و شهادت، فرزند آوری و خانواده تهیه شده بود که در این راستا از ۱۷ برگزیده این بخش شامل بازیگر، کارگردان، نویسنده و پویانمایی تجلیل می شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: ۱۵۰ اثر در حوزه شعر رسیده است که در این بخش نیز سه نفر حایز رتبه های برتر شدند.

سرهنگ آقابیگی با بیان اینکه همدان در حوزه ادبیات داستانی از استان های سرآمد کشور و دارای نویسندگان شهره و توانمند است گفت: در این حوزه هم از سه نفر تجلیل می شود البته ۲۵ اثر نیز به حوزه ملی ارسال شد که یک اثر فاخر در بخش بزرگسال حایز رتبه برتر کشوری شد.

وی بیان کرد: در بخش صنایع دستی نیز ۴۰ شرکت کننده داشتیم که آثار خوبی در زمینه های مختلف با محوریت احیای آثار فراموش شده که ارتباط به فرهنگ استان دارد تولید کردند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان اظهار کرد: سعی این مجموعه شناسایی هنرمندان کم توان و دعوت آنها برای ارائه آثار خود در این جشنواره بود که در این راستا از تولید کنندگان هفت اثر برجسته در آیین اختتامیه تجلیل می شود.

سرهنگ آقابیگی ادامه داد: همسو کردن ادارات و نهادهای دولتی برای حمایت از هنرمندان استان در دستور کار بسیج هنرمندان است بنابراین با توجه به ظرفیت های خوب موجود در استان سعی کردیم نهادها برای حمایت از هنرمندان به ویژه فعالان حوزه صنایع دستی متحد شوند که در این راستا حمایت های مالی خوبی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: به منظور حمایت معیشتی از همه هنرمندان فعال در رشته های مختلف ظرفیت همه نهادها استفاده شده است همچنین با ایجاد هم افزایی بین نهادهای هنری، دنبال فراهم کردن بازار فروش برای فعالان این حوزه هستیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: هشت حوزه هنری در این استان فعالیت دارند و از ابتدای سال تاکنون با توجه به دوری انجمن ها از فعالیت ها سعی در ایجاد یک ارتباط و شبکه قوی بین هنرمندان با کمک انجمن ها داریم.

هنرمندان مردم را برای حضور در انتخابات تهییج کنند

جانشین بسیج اقشار سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز گفت: هنرمندان با بیان داستان گونه حوادث گذشته، داستان های کوتاه ۲ تا سه دقیقه ای می توانند افکار عمومی را برای حضور در انتخابات تهییج کنند.

سرهنگ پاسدار احد امیری افزود: اتفاقات سیاسی جهان تاثیر خوبی در حضور مردم در انتخابات داشته است با این اوصاف بزرگترین جبهه مشارکت، جبهه اسلام است و این نظام بزرگترین پرچمدار مشارکت مردم در حوزه های مختلف است.

هنرمندان کم برخوردار همدان حمایت شدند

وی با تاکید بر اینکه می توان از ظرفیت هنرمندان برای افزایش مشارکت بهره گرفت ادامه داد: احیای ارزش ها در دل مردم در مشارکت عالی و بزرگ اثرگذار است.

جانشین بسیج اقشار سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: مشارکت اجتماعی در انتخابات به عنوان رای دادن به فرد خاص نیست بلکه مشارکت در سرنوشت خود است.

وی با تاکید بر اینکه مردم هیچگاه با نظام بیگانه نیستند از هنرمندان به عنوان سکانداران آرامش مردم خواست با تولید آثار پیام آور آرامش، به مردم تحلیل واقعی از وضعیت کنونی داده و آنها را به تفکر وادارند.

جانشین بسیج اقشار سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: باید به سمتی پیش رفت که هنرمندان این دیار از مدیریت و تخصص قوی و هوشمندانه برخوردار شوند و با خلق آثار فاخر و هوشمندی به افسران جنگ نرم تبدیل شوند.

سرهنگ پاسدار امیری افزود: معیار و ویژگی های هنرمندان ارزشی از نظر دین مبین اسلام، اخلاق و فضیلت است همچنین هنر یک فضیلت برتر است و هنرمندان باید به برابری مفاهیم هنری و انسانی توجه کنند در زمینه آرمان های انسانی و چگونگی تحققی آن تفکر و مذاکره کرد ، این مدارک در بین نخبگان هنر باشد.

وی تاکید کرد: هنر، ابزار پاسخگویی خردمندانه است گاهی با ۲ بیت شعر و یک فیلم کوتاه می توان به اندازه ده ها جلد کتاب بر روی مخاطب تاثیر گذاشت و پیام های مد نظر را منتقل کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha