۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85376192
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دلسرد کردن مردم از انقلاب هدف دشمنان در تحریم‌های ظالمانه است

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: دشمنان با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان به دنبال دلسردکردن مردم از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش ایرنا، علی نوری روز یکشنبه در مراسم جشن انقلاب که با حضور جمعی از بازاریان در سالن اجتماعات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانگر استقامت مردم در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی تصور می کردند بعد از گذشت یک دهه از عمر انقلاب به واسطه تحریم های ظالمانه و جنایت ها و بحران‌هایی که بر علیه کشورمان ایجاد کردند، شاهد از همپاشی آن باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: یکی از اهداف اصلی بحران های سیاسی، امنیتی، اقتصادی که توسط استکبار بر علیه ایران ایجاد شده، دلسردی مردم از نظام و انقلاب بوده است.

نوری با اشاره به اینکه دلسرد کردن مردم از انقلاب مختص یک انقلاب در یک کشور خاص نبوده است، افزود: نمونه یکی از انقلاب های بزرگ دنیا انقلاب کبیر فرانسه است که نقطه اشتراک آن با انقلاب ایران مبارزه با استبداد و نظام سلطه بود.

وی بیان کرد: انقلاب کبیر فرانسه ایدئولوژیک و اعتقادی نبود ولی در انقلاب ایران رهبری کاریزماتیک در راس بود و نظام مردم سالاری دینی را از همان ابتدای شکل گیری انقلاب برپا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کردستان میراث دار پروژه های ناتمام دولت های گذشته است، گفت: در دولت سیزدهم پروژه ای هم چون راه آهن همدان- سنندج بعد از ۱۷ سال به بهره برداری رسید.

نوری با بیان اینکه این پروژه در آغاز دولت سیزدهم ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و دریک سال و نیم با تلاش استاندار و تزریق اعتبارات مورد نیاز افتتاح شد، بیان کرد: پروژه های آب سنندج و فرودگاه سقز هم از دیگر پروژه های نیمه تمامی بودند که در این دولت به اتمام رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه ریل گذاری خوبی در حوزه طرح های مربوط به مرز و مرزنشینان استان انجام شده است، گفت: مرز یکی از اولویت های استان است و برای سرمایه گذاری بیشتر در استان هم زمینه حضور هلدینگ های بزرگ کشوری در استان فراهم شده است.

نوری با اشاره به اینکه سال گذشته استان در زمینه بیکاری و تورم رتبه های اول کشور را داشت، ادامه داد: در حال حاضر در زمینه تورم ماهانه رتبه ۲۱ را در بین استان های مختلف کشور داریم.

وی ادامه داد: بهترین عملکرد را در کاهش نرخ تورم و بیکاری در استان در سطح کشور طی سال جاری داشته ایم.

حضور یکپارچه مردم از عوامل اساسی پیروزی در انقلاب است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه علت و عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی ایران از دهه ۴۰ مورد بحث و بررسی بوده است، اظهار کرد: ویژگی بارز این انقلاب مردمی بودن و ایدئولوژی آن اسلام ناب محمدی است.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه این انقلاب توسط یکی از مردان کم نظیر تاریخ رهبری شد، افزود: عوامل اساسی این انقلاب رهبری امام خمینی(ره)، حضور یکپارچه مردم در همه صحنه ها و اعتقاد به اسلام و موازین آن است.

وی با بیان اینکه در تجزیه و تحلیل های سیای نقش مردم و علما مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: مقابله با تهاجم همه جانبه و سلطه غرب بر ایران از عوامل اساسی وقوع انقلاب بوده است.

دلسرد کردن مردم از انقلاب هدف دشمنان در تحریم‌های ظالمانه است

انتخاب ۳۰ نفر از معتمدان برای حضور در هیات اجرایی انتخابات

فرماندار شهرستان سنندج هم در این مراسم با بیان اینکه مهمترین ویژگی انقلاب که آن را منحصر به فرد کرده، مردمی بودن انقلاب اسلامی است، گفت: هر گونه فعالیتی در کشور ما با مشورت مستقیم و غیرمستقیم مردم شکل می‌گیرد و از جمله این رویدادها انتخابات است.

حسن عسگری با اشاره انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفند امسال، بیان کرد: چهار مولفه مدنظر رهبر معظم انقلاب را به عنوان راهبردهای انتخاباتی در دستور کار قرار داده ایم.

وی یادآور شد: ۶۱ نفر در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران تایید صلاحیت شدند به عبارتی به ازای هر کرسی بیش از ۳۰ نفر از طیف ها و تفکرهای مختلف در صحنه رقابت حضور دارند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ۱۹ بهمن تعداد دیگری به این لیست افزوده می شوند، ادامه داد: به منظور ارتقای سلامت انتخابات هم حدود ۳۰ نفر از اقشار مختلف از جمله بازاریان به عنوان معتمدین در هیات اجرایی انتخاب می شوند.

رئیس اتاق اصناف سنندج نیز با اشاره به اینکه صدور مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیکی انجام می شود، اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه الکترونیکی شدند.

شهاب ناصری بیان کرد: طرح اپلیکیشنی برای نظارت مردم بر بازار به اتاق اصناف ایران از سوی این استان پیشنهاد شد و این اقدام اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این برنامه با عنوان کالابەفی ایجاد شده و مردم می توانند از این طریق آن، شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را در ارتباط با واحدهای صنفی اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha