۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85376249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ درصد دوره‌های سوادآموزی در کردستان تحت پوشش قرار گرفت

سنندج- ایرنا- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: ۳۵ درصد حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی استان در سال جاری تاکنون تحت پوشش قرار گرفته است که این میزان چهار هزار و ۷۷۷ نفر از افراد بیسواد و کم سواد را شامل می‌شود.

گلبهار خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حجم ابلاغی دوره‌های سوادآموزی استان در سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر است که پنج هزار و ۳۰۰ نفر آن مربوط به دوره سوادآموزی، چهار هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به دوره انتقال و چهار هزار نفر نیز مربوط به دوره تحکیم است.

وی افزود: تلاش مجموعه سوادآموزی و دست اندرکاران امر این است که با همکاری آموزش دهندگان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی حجم ابلاغی تحت پوشش قرارگیرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: براساس اعلام سازمان نهضت سواد آموزی، با توجه به تغییرات اعمال شده و تسهیل گری در شرایط کلاس گذاری و به منظور جلوگیری از غیرفعال شدن آموزش دهندگانی که تاکنون موفق به کلاس‌گذاری نشده‌اند، مهلت ثبت نام و کلاس‌گذاری دوره‌های سوادآموزی تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ تمدید و تغییرات در سامانه سواد اعمال شده است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی سریع موضوع به آموزش دهندگانی که تاکنون موفق به کلاس گذاری نشده اند، گفت: انتظارمی رود در فرصت باقی‌مانده، روسای ادارات و مجموعه سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق، نهایت پیگیری و تلاش خود را برای پوشش حداکثری دوره‌ها با استفاده از ظرفیت و مشارکت نیروهای جهادی، مردمی و آموزش دهندگان بکار گیرند.

خسروی هم چنین از افراد بی سواد و کم سواد جامعه هدف خواست، از فرصت زمانی باقی مانده برای ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی استفاده و از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha