سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی در حوزه ارتباطات آذربایجان غربی محقق شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۰۸ طرح در این حوزه در استان به بهره برداری رسید که میزان سرمایه گذاری در آنها به هفت هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال می رسد.

قاسم جلیلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان سه هزارو ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که بخش خصوصی در آذربایجان غربی تمایل قابل توجهی برای سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد و ۵۱ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در طرح های افتتاحی دهه فجر امسال مربوط به این بخش است.

وی اظهار کرد: یکی از طرح های مهم افتتاحی در دهه فجر امسال در آذربایجان غربی اتصال ۱۰۰ روستا در شهرستان های مختلف به شبکه اینترنت پرسرعت بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: در نتیجه تحقق کامل این طرح، ۶ هزارو ۲۵۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از خدمات دولت هوشمند برخوردار می شوند.

جلیلی نژاد گفت: یکی دیگر از طرح های افتتاحی مهم ایجاد زمینه برای توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در آذربایجان غربی بود که تا چهار دهه آینده زیرساخت های ارتباطی را تضمین می کند.

وی افزود: در حوزه فناوری فضایی هم در آذربایجان غربی بسیار خوب عمل شده و امروز عملکرد وزارت ارتباطات در این حوزه به اندازه ۱۰ سال گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha