بیش از هفت هزار میلیارد ریال پروژه برق شرکت توزیع برق مشهد بهره برداری شد

مشهد-ایرنا- همزمان با دهه فجر بهره برداری از هشت هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال پروژه شرکت توزیع نیروی برق مشهد در حاشیه این شهر و شهرستان طرقبه شاندیز طی مراسمی با حضور فرماندار و سایر مسئولان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد عصر یکشنبه در آیین بهره برداری از این پروژه ها گفت: این شرکت تامین برق بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار مشترک در شهرستان های مشهد و طرقبه و شاندیز را بر عهده دارد، طرح هایی که امروز بهره برداری از آنها آغاز می شود، برق رسانی و تقویت شبکه مناطق حاشیه شهر و طرح نهضت ملی مسکن در ۲ شهرستان مزبور را شامل می شود.

عبدالوحید مهدوی نیا افزود: این پروژه ها شامل تامین برق بخش هایی از طرح نهضت ملی مسکن با احداث ۱۱ ونیم کیلومتر شبکه برق و نصب ۱۷ دستگاه ترانسفورماتور است، در این راستا باید برق ۶ هزار و ۱۵۲ واحد مسکونی تامین شود که هزینه آن بیش از ۲۵۲۰ میلیارد ریال است، تامین یک سوم از این اعتبارات سهم شرکت توزیع برق مشهد ، یک سوم سهم راه و شهرسازی و یک سوم دیگر سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین برق مشترکین جدید و همچنین ظرفیت سازی برای شبکه و رفع افت ولتاژ مشترکین است.

وی اظهار کرد: امسال ۴۵ دستگاه کلید اتوماسیون فشار متوسط در منطقه زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نصب شده که ۴۳ هزار مشترک جدید تامین برق شده اند که از این تعداد ۵۴ اشتراک در بخش کشاورزی و ۷۰ واحد صنعتی هستند، همچنین به جهت خدمت رسانی سریعتر و مطلوبتر به مشترکین ۱۰ دستگاه خودرو خریداری و به ناوگان خودرویی شرکت از امروز اضافه می شود.

فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد یکی از اتفاقات خوب در حاشیه شهر مشهد هستیم، اهمیت مراسم امروز در این است که شرکت توزیع نیروی برق مشهد اقدام پیش دستانه انجام داده،پیش از آنکه ما در حوزه حاشیه شهر مشهد و منطقه مهرگان توصیه ای در بحث زیر ساختی برق و تامین برق مسکن ملی داشته باشیم.

محسن داوری اظهار کرد: طی روزهای اخیر و پس از بارش رحمت الهی ما کمترین مشکل را در حوزه برق داشتیم و فقط ۴۰ واحد مسکونی در شهرستان مشهد با مشکل قطعی برق مواجه شد که مشکل بلافاصله برطرف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha