هفت‌ هزار کیلومتر از محورهای شرق استان سمنان برف‌روبی شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از برف‌روبی هفت هزار و ۳۹۰ کیلومتر طی سه روز گذشته در محورهای تحت پوشش خبر داد.   

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر عمیدی روز دوشنبه به رسانه‌ها افزود: ۱۳ گروه متشکل از ۱۰۴ راهدار و ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از ساعات اولیه روز ۱۳ بهمن ماه تاکنون در محورهای شرق استان مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در این بازه‌زمانی یکهزار و ۹۵۹ تن شن و نمک برای باز نگاه‌داشتن محورها مصرف شد، ابراز کرد: عملیات برف روبی در محورهای شاهرود، میامی، بیارجمند، کالپوش، مجن و طرود انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تصریح‌کرد: طی سه رروز گذشته به ۱۳۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف با حضور به‌موقع راهداران در صحنه امدادرسانی شد.

عمیدی به پیش بینی‌های هواشناسی برای ادامه سرمای هوا اشاره کرد و گفت: رانندگان با رعایت نکات ایمنی، سوخت و تجهیزات کامل و همچنین وسایل گرمایشی اقدام به تردد کنند و قبل از سفر با برقراری تماس با سامانه گویای ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌های استان آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ششم تا چهاردهم بهمن به موسم «چارچار» شهرت دارد و از گذشته های دور بارش های فراوان در این بازه زمانی ثبت شده است. امسال نیز در موسم چارچار رضوان در شهرستان میامی در شرق استان سمنان با ثبت ۲۵ سانتیمتر برف و ۳۲ میلیمتر باران، بیشترین بارندگی را داشت.

در شهر میامی ۲۴ سانتیمتر برف و ۲۳ میلیمتر باران بارید. در حق الخواجه از توابع شهرستان میامی ۲۰ سانتیمتر و در نردین میامی ۱۵ سانتیمتر برف بارید.

به گزارش ایرنا، ۲۹۹ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۰ کیلومتر مسیر فرعی و یک هزار و ۱۸۳ کیلومتر نیز راه روستایی زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha