۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85378441
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ادامه کاهش میزان محبوبیت دولت کره جنوبی

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85378441
ادامه کاهش میزان محبوبیت دولت کره جنوبی

تهران - ایرنا - بر اساس نظرسنجی یونهاپ، میزان محبوبیت «یون سوک‌یول» رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی در آستانه انتخاب این کشور به پایین‌ترین رکورد یعنی ۳۴ درصد رسیده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ این نظرسنجی در زمانی برگزار شد که کمتر از دو ماه دیگر به زمان انتخابات مجلس این کشور باقی مانده است.

براساس نظرسنجی سراسری که به مدت دو روز در کره‌جنوبی انجام شد، میزان محبوبیت کابینه این کشور به ۳۴ درصد در ماه بهمن کاهش یافته است و همزمان میزان نارضایتی به بالاترین میزان یعنی ۶۶ درصد رسیده است.

این رسانه کره‌ای همچنین افزود: ۱۷ درصد جوانان زیر ۳۰ سال طرفدار دولت سئول هستتند.

بر اساس این گزارش، در این نظر سنجی حزب حاکم قدرت مردم (PPP) و حزب اصلی اپوزیسیون دموکرات (DP) به ترتیب ۳۳ و ۳۵ درصد آرا را گسب کردند.

در خبر بونهاپ به علت کاهش محبوبیت رئیس جمهوری کره جنوبی اشاره‌ای نشده است امابر اساس نظر سنجی‌های پیشین مردم این کشور از عملکرد رئیس جمهوری منتخب خود که با شعار تغییر به قدرت رسید، رضایت ندارند.

در اسفند ماه ۱۴۰۰، انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در حالی برگزار شد که رقابت شدیدی میان «لی جائه میونگ» از حزب حاکم دموکراتیک و یون سوک یول از حزب محافظه کار جریان داشت.

ریس‌ جمهوری منتخب کره جنوبی که پیش‌تر در سمت دادستان کل این کشور فعالیت داشت در نهایت موفق شد روند خیزش کشورش در جهان به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را هدایت کند. در حال حاضر این کشور با مشکلاتی همچون اقتصاد شکننده، اختلافات نسلی و جنسیتی و تقابل با کره‌شمالی در حال دست و پنجه نرم کردن است.

از دیگر سو، بر پایه نظرسنجی‌های انجام شده، رشد سرسام آور بهای مسکن، رکود اقتصادی و بالا رفتن نرخ بیکاری در میان جوانان از جمله مهمترین دغدغه‌های مردم کره جنوبی است که با امید بهبود شرایط در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.

به استناد گزارش های خبری، کره جنوبی دومین کشور از نظر نرخ خودکشی در جهان و نخستین در میان کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است. آمارها نشان می‌دهد افزایش شیوع افسردگی و خودکشی یکی از مهمترین دلایل مرگ جوانان این کشور از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون به شمار می آید. به گزارش خبرگزاری «کیودو» در سال ۲۰۲۰ میلادی در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۵۱ میلیونی کره جنوبی، ۲۳.۵ مورد خودکشی گزارش شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha