۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85375117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعال فرهنگی: حضور در انتخابات تعیین کننده انسجام ملی است

بیرجند - ایرنا - فعال فرهنگی خراسان جنوبی گفت: حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات باعث یاس و ناامیدی دشمنان می شود و به نوعی انسجام و اقتدار ملی جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

حجت‌الاسلام علی محقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب همبستگی ملی و استحکام ایران به خصوص در عرصه سیاست خارجی می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات ۲ وجه مقبولیت و مشروعیت نظام و کشور را به دنبال دارد، اظهار کرد: انتخابات پشتوانه‌ای است تا کشورها و دولت‌ها بتوانند برنامه‌های واقعی خود را دنبال کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی تاکید کرد: اتکای نظام به آرای مردم و حضور حداکثری آنان در انتخابات باعث می‌شود قدرت چانه‌زنی کشور ما در مباحث منطقه‌ای، جهانی و بین‌الملل افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین حضور مردم سبب می‌شود ترفندهایی که در چند سال گذشته توسط رژیم صهیونیستی موجب ایران‌هراسی در برخی کشورها شده بود نیز خنثی شود.

حجت‌الاسلام محقی با تاکید بر اینکه مردم ما سرمایه دولت و نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف انتخابات تعیین کننده میزان میدانی اتفاقات و حوادثی مانند فتنه‌های متعدد از جمله سال‌های ۸۸، ۹۶ و ۱۴۰۰ است که از آن عبور کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به فضاسازی‌ رسانه‌های بیگانه و معاند و تلاش برای ناامیدی مردم از صندوق‌های رای، برعکس حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلح و دارای طرح و برنامه، می‌تواند در زمینه اقتصاد تاثیرگذار و راهگشا است.

فعال فرهنگی خراسان جنوبی افزود: حضور مردم در انتخابات باعث ارتقای امنیت کشور می شود لذا وقتی امنیت نباشد حوزه اقتصادی نیز می‌لنگد پس بهترین راه اصلاح مسیر اقتصادی حضور در انتخابات است.

وی تصریح کرد: این روزها رسانه‌های بیگانه سعی در فضاسازی روانی و مایوس کردن مردم دارند آنچه مهم است اینکه بتوانیم با گفت و گوهای داخلی و استفاده از تریبون‌های در اختیار، با بیان دستاوردها و اقدامات مردم را امیدوار کنیم.

حجت‌الاسلام محقی یادآور شد: حضور مردم در انتخابات تعیین کننده سرنوشت منطقه، دولت و نظام است لذا نباید نسبت به بروز مشکلات متعدد در جامعه ابراز نگرانی کنند.

وی یکی از مشکلات جامعه را مطالبه‌گر نبودن مردم دانست و افزود: نمایندگان مردم در مجلس باید در طول مدت خدمت نسبت به بیان دستاوردها، اقدامات پیگیری و نتایج حضور خود در مجلس به مردم گزارش بدهند از طرفی مردم و رسانه‌ها نیز باید از نمایندگان این را بخواهند تا فاصله‌ها کمتر شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: این در حالی است که ارتباط‌ نداشتن بین منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی با مردم حوزه انتخابیه سبب ناامیدی در جامعه شده و اعتماد مردم را کاهش داده است.

وی گفت: نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی می‌توانند از ظرفیت مساجد در محلات شهری و روستاها برای دیدارهای صمیمانه با مردم استفاده کرده و حتی با بیان روزمرگی‌های صحن مجلس و شنیدن صحبت‌های مردم زمینه اعتمادآفرینی و امیدآفرینی را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام محقی افزود: اینکه مردم از مجلس فقط سر و صدای برخی نمایندگان را در بهارستان بشنوند و نمایندگان آنها هیچ سهمی در پیگیری و رفع مشکلات مردم منطقه نداشته باشند موجب دلسردی و بی اعتمادی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha