رییس محیط‌زیست تنفس در گرد و غبار سرخس را تجربه کرد/ بحران در منطقه

مشهد-ایرنا- وقوع توفان گرد و غبار در سرخس همزمان با سفر امروز، سه شنبه علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این شهرستان، بحرانی بودن شرایط تنفس در این شهرستان را برای اعضای ستاد ملی گرد و غبار محسوس کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون رییس جمهور و رییس ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور که دوشنبه شب وارد مشهد شد، امروز در سفر به سرخس به همراه سایر اعضای ستاد ملی گردو غبار، توفان در این شهرستان را تجربه کردند.

همزمان با برگزاری جلسه ستاد ملی گرد و غبار به میزبانی سرخس، وقوع توفان گرد و غبار موجب کاهش میدان دید در این شهرستان و تنفس ریزگرد در آنها شد.

بازدید از کانون بحرانی روستای "چاله زرد" در شهرستان سرخس، گفت و گو با مردم منطقه و شنیدن چالشها و مشکلات آنها در هوای گرد و غباری سرخس از برنامه های امروز معاون رییس جمهور و هیات همراه بود.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی به مسئله گرد و غبار سرخس، برگزاری هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور به دستور سلاجقه با توجه به دستور ویژه رییس جمهور برای رسیدگی به این وضعیت در شهرستان در حال انجام است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha